hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Transzferár-nyilvántartás készítése „néhány gombnyomással”

  • adozona.hu

Egy magyar fejlesztés akár több hétnyi munkát is megspórolhat a könyvelőknek, pénzügyi szakembereknek. A TruTax és a Céginformáció.hu által közösen megalkotott szoftver képes több száz oldalnyi dokumentációt is elkészíteni, az eddig lehetségesnél lényegesen rövidebb idő alatt. Így több hét helyett mindössze néhány napot vesz igénybe a transzferár-nyilvántartás összeállításának folyamata.

A cégeknek minden évben össze kell állítaniuk transzferár-nyilvántartásukat, amelyet a vállalatcsoporton belüli ügyletek ellenőrzésére és monitorozására vezetett be a jogalkotó. Ez a dokumentációs kötelezettség jelentős teherként nehezedik az adózók vállára, ugyanis a végső anyag akár több száz oldalas is lehet. Ezt a folyamatot automatizálja a Smart TPD elnevezésű szoftver, jelentős mennyiségű időt és erőforrást megspórolva a szolgáltatást igénybe vevő vállalatok számára.

A jogszabályoknak megfelelően elkészített transzferár-nyilvántartás világosan megmutatja, hogy az egyes cégek a vállalatcsoporton belül hol teremtenek értéket, és a kapcsolódó ügyletek melyik ország számára jelentenek adóbevételt. Ezt az anyacég minden leányvállalatának külön kell vezetnie, és a saját országának adóhatósága ellenőrizheti.

A dokumentáció elkészítését házon belül, saját erőforrásból is el lehet készíteni, ez azonban a folyamatosan változó nemzetközi és hazai jogi környezetben igencsak időigényes, bonyolult és megterhelő tud lenni – nem is beszélve a hibázás, tévedés lehetőségéről.

A szoftver felhasználóbarát felülete, kérdőíves formátumra hasonlító struktúrája és a 0–24 órás elérhetősége lehetővé teszi, hogy adótanácsadó bevonása nélkül és gyorsan elkészüljön a kívánt dokumentáció. Ezeken kívül tartalmaz minden olyan céges adatbázist, szabályzatot és iránymutatást, melyeket a magyar adózási szabályok és az adóellenőrzési gyakorlatok megkövetelnek.

„A digitalizáció lassan az élet összes területére elér, így az adószakmának is tartania kell a lépést. A hatékony adatkezelést, illetve az idő- és költségoptimalizálást fókuszba helyezve alkottuk meg a Smart TPD szoftvert, amely megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a vállalatoknak az éves transzferár-nyilvántartásuk elkészítést. Ez olyan erőforrásokat spórol meg a felhasználóknak, amelyet bármilyen más fejlesztésbe, projektbe be tudnak fektetni” – állítja Kiss Péter adószakértő, a TruTax Kft. ügyvezetője.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink