hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Kamatkedvezmény tárgyi eszköz beszerzéséhez – hétfőig még igénybe vehető

  • Szipszer Tamás adótanácsadó, mérlegképes könyvelő

A társaságiadó-törvény 22/A §-a már több mint két évtizede biztosít adókedvezményt a kis- és középvállalkozások számára tárgyieszköz-beszerzéshez kapcsolódó hitelkamat-kedvezmény formájában. A kedvezmény népszerűségét növeli a pénzügyilízing-konstrukciók elterjedése, ugyanis a kedvezményt a lízing keretében beszerezhető tárgyi eszközökre is alkalmazni lehet.

A kedvezmény szempontjából bármely tárgyieszköz-beszerzéssel kapcsolatos kamat figyelembe vehető. Ez azt jelenti, hogy új és használt tárgyi eszközre, ingóra és ingatlanra is figyelembe lehet venni a kedvezményt.

Az is teljesen közömbös, hogy az adott eszközt a műszaki gépek vagy az egyéb gépek, berendezések között veszik használatba.

de minimis támogatás, tárgyi eszköz, kamatkedvezmény, társasági adó, kkv, kis- és középvállalkozás, adókedvezmény, tárgyi eszköz beszerzése, tárgyieszköz-beszerzés, tárgyi eszköz beszerzés,
Az érvényesített kedvezmény de minimis támogatásnak minősül.

Ügyelni kell azonban arra, hogy a kedvezményt utoljára abban az évben lehet elszámolni, mely év utolsó napján az eszköz a vállalkozás könyveiben szerepel.

Szintén fontos figyelembe venni azt a kitételt, hogy a kis- és középvállalkozási minőségnek a hitelszerződés megkötése évének utolsó napján kell fennálnia. Ebből következően, ha egy vállalkozás a későbbiekben nagyvállalkozásnak minősülne, akkor a kedvezményre való jogosultságot nem veszíti el.

A kedvezmény lényege tehát az, hogy a vállalkozás hitelt használ fel tárgyi eszköz beszerzésére, és ezen hitel kamata lesz az adókedvezmény.

OLVASSA TOVÁBB! Erről szól még a cikk:

• milyen hitelnél és kamatnál vehető figyelembe a kedvezmény,

• az érvényesítés további feltételei,

• az egyes adókedvezmények érvényesítési sorrendje,

• a kedvezmény mértéke,

• példa.

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Jelentési kötelezettségek a NAV felé

Szipszer Tamás

adószakértő

Kártalanítás továbbszámlázása

Szipszer Tamás

adószakértő

Társas vállalkozó kata mellett

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2026 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Együttműködő partnereink