hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A szerencsés vevő autót nyerhet

  • adozona.hu
1

Új autót sorsolna ki regisztrált vevőinek egy kereskedő cég. Milyen feltételeket kell teljesítenie? Olvasói kérdésre Hunyadné Szűts Veronika igazságügyi adó- és járulékszakértő válaszolt.

A kérdés részletesen így szólt: milyen bejelentési, engedélyezési, illetve adózási kötelezettséggel járna, ha egy magyarországi kft. új autó tárgynyereményt adna át. A tervezett játék menete: 1. A kft. termékeket értékesít, a vásárláshoz regisztráció szükséges, amivel „member” státuszt kap, és ekkor lehetőség nyílik a rendelésre is a regisztrált tagnak. 2. Az adott intervallumban például 2023.07.01. és 2023.08.31. között leadott és teljesült rendelések között szeretnénk az autó nyertesét kisorsolni. Természetesen megoldható, hogy a sikeresen lezárult rendelők részére sorsjegyet küldjünk elektronikus formában. 3. Az autó új lenne, kereskedésből vásárolnánk meg. Előre is köszönjük megtisztelő szakmai véleményüket.

SZAKÉRTŐNK VÁLASZA:

Bejelentési kötelezettség/engedély csak az engedélyhez kötött vagy nem kötött szerencsejátékok esetén szükséges, a leírás szerint itt nem erről van szó.

Az szja-törvény 1. számú melléklet 8.14. pontja rendelkezik az üzletpolitikai, reklámcélú ajándékok adómentességéről. [Az említett jogszabályhely alapján megállapítható, hogy nem lehet – ezen a jogcímen – adómentes az a nyeremény, amely a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (Szjtv.) hatálya alá tartozó szerencsejáték vagy vetélkedő, verseny díja; illetve engedély nélkül szervezhető ajándéksorsolás, ám a leírás alapján nem erről van szó a kérdéses esetben.]

Az szja-törvény 1. számú melléklet 8.14. pontja alapján adómentes a kifizető által üzletpolitikai (reklám) céllal magánszemélyek széles körében nyilvánosan meghirdetett kampány keretében, a juttatás feltételének megfelelő magánszemély számára adott

– árengedmény,

– visszatérítés vagy áru, szolgáltatás vásárlásához kapcsolódó más kedvezmény, ideértve, ha az árura vagy szolgáltatásra váltható érték.

A nyereményjátéknak tehát

– vásárláshoz kötöttnek kell lennie,

– üzletpolitikai, reklám célt kell megvalósítania,

– magánszemélyek széles körében nyilvánosan kell meghirdetni kampány keretében,

– a juttatása magánszemélynek adott árengedménynek, visszatérítésnek vagy más kedvezmény formájában adott juttatásnak kell lennie,

– nem szabad vetélkedőnek, versenynek, illetve az Szjtv.-törvény hatálya alá tartozó sorsolásnak lennie.

Ha a tervezett sorsolás véleményük szerint fentieknek nem felel meg, úgy részletes leírással javasolt a NAV állásfoglalását kérni, tekintettel az értékre is.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (1)
Ruszin Zsolt

ppen azt a módszert vesézgeti a válasz, amit nem os lehet alkalmazni.

Ki kell részletezni a nettó juttatás bruttósítását és az adók mértékét, levonását, technikáját (letiltás a nettó bérből, átvezetés a 471-ről). Az autó értékét pontosan lehet tudni a harmadik féltől való megrendelés okán.

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Bejelentett részesedés eredménytartalék terhére

Pölöskei Pálné

adószakértő

Pótbefizetés visszafizetése

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink