1./ Ki fizeti a reklámadót? Értelmezésem szerint a reklám közzétevője.
2./ Ki a reklám közzétevője?
A médiatulajdonos, akinek a tulajdonát képező felületén a reklámot kihelyezik, vagy az az ügynökség, akit az egész kampány lebonyolításával bíz meg a megrendelő? Az ügynökség a médiafelületet bérli, gondoskodik a plakát gyártásáról, tervezéséről stb.
Ha a fenti esetben az ügynökség a reklámadó alanya, akkor a reklámadó alapját hogyan kell meghatározni?
Ha a médiatulajdonos a reklámadó alanya, akkor a reklámadó alapját csak a bérleti díj képezi, esetleg a reklámot tartalmazó plakát ragasztása is ?
3.) Saját reklám esetén a reklámadó alapját képezi a nyomdai munka, a kihelyezési díj, az ehhez kapcsolódó grafika, illetve a kihelyezési költség, és a felület bérleti díja?
4.) Sok esetben a megrendelőnek, a reklámozónak van nyomdai kapcsolata, és az ügynökséget csak a kihelyezéssel, felületfoglalással bízza meg. Ekkor közzétevőnek, azaz reklámadó-fizetőnek tartom az ügynökséget, de ebben az esetben a nyomdai költség nem terheli az alapot!
Meg kell-e fizetni a megrendelőnek ebben az esetben a nyomdai szolgáltatás után a reklámadót ? Vagy lehet, hogy a plakát gyártása, a nyomdai munka nem is reklámadó-köteles tevékenység?