249 találat a(z) reklámadó cimkére
Facebook számla értéke utáni áfa kötelezettség
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Havonta kb.15 000-20 000 forint közötti számla érkezik cégünkhöz, hogy a Facebookon mennyien látogattak el az oldalunkra. A 1465A nyomtatványon a 18. sorban az összeget bevallottuk, valamint a 14A60 összesítő nyilatkozaton 04-es lapján szerepeltettük. Kérdésem, hogy ez így helyes-e, illetve hogy az előzetesen felszámított áfa oldalán is szerepeltethetjük-e ugyanezt az összeget? Köszönöm! Üdvözlettel, Turcsányi Katalin
Uniós jogba ütközhet a reklámadó?
Cikk
A reklámadót már eddig is heves támadások érték politikai szempontból és a reklámszakma oldaláról egyaránt. Az Európai Bíróság néhány héttel ezelőtt közzétett ítélete azonban arra is rávilágít, hogy a reklámadó – akár részben vagy egészben – a közösségi joggal ellentétesnek is bizonyulhat, mutat rá a Jalsovszky Ügyvédi Iroda.
Reklámadó: szigort és bizonytalanságot hoz a módosítás
Cikk
Tovább szigorítaná a reklámadót a törvényalkotási bizottság (tab) 2015-ös adócsomaghoz november 13-án benyújtott javaslata, és várhatóan nőni fog a fogalmak értelmezése miatti jogbizonytalanság is.
Külföldön hirdetés Facebookon keresztül és a reklámadó
Kérdés
Tisztelt Szakértők! Az Adózónán több kérdést és arra megadott választ olvastam, mely szerint nem látok fix álláspontot már az ügyben sem, hogy a Facebook, mint nem Magyarországon letelepedett vállalkozás – mint a hirdetés közzétevője – reklámadóalany vagy sem. Így nem tudom, hogy szükséges-e tőle nyilatkozatot kérni. Amennyiben szükséges, úgy nyílvánvaló, hogy ez nem lehetséges, ezért aki a Facebooktól valójában megrendeli a hirdetést, ő válhat olyan megrendelővé, aki a reklámadó alapján adóalany. A valódi kérdés egy összetett helyzeten alapul. Tegyük fel, hogy a fenti kérdésre a válasz alapján a Facebook-adóalany, aki nem ad nyilatkozatot, akkor a hirdetést megrendelő magyar vállalkozás egy külföldi cég megbízásából, külföldi és magyarországi régiókban is történő hirdetésekor a teljes költéskeret, vagy csak a magyarországi régióra vonatkozó költéskeret reklámadó köteles, és ez vagy a teljes költéskeret társaságiadóalap-növelő tétel? Fontos tudni, hogy a Facebooktól kapott számlák alapján az sem bizonyítható, hogy többnyire magyar nyelven írt, vagy többnyire Magyaroszágon megjelenő lapokon (ha egyáltalán a facebook.com teljes egészét, vagy részeit lehet vizsgálni) jelennek-e meg a hirdetések. Ha csak a magyarországi régióban futtatott hirdetések reklámadó- és/vagy társaságiadó-kötelesek, de a külföldön megjelenők nem, akkor szükséges-e jelezni az adóhatóság felé, hogy az egy számlán feltüntetett egy összegű költéskeret mely részeit költötték el Magyarországon?
Adóváltozások 2015: jönnek az új módosítók
Cikk
A jogalkotás menetéről folyt a legélesebb vita az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának csütörtöki ülésén, ahol összegző módosító javaslat formájában a testület kormánypárti többsége elfogadta az adótörvényekhez benyújtott változtatások egy részét.
Még magasabb lenne a reklámadó
Cikk
A kormány 40-ről 50 százalékra javasolja emelni a reklámadó legmagasabb kulcsát - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkára szerdán Budapesten, az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának ülésén.
Nőhet a reklámadó a 2015-ös változtatások miatt
Cikk
Lesznek, akik a mostaninál több reklámadót kell majd fizetniük, ha az Országgyűlés az eredetileg benyújtott tartalommal fogadja el a 2015-ös évre szóló adócsomagnak az idén bevezetett új teherre részét.
Reklámadó törvény – külföldi számla
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Külföldről (EU) kaptunk marketing-/reklámköltség-számlát. Kérdezném, hogy erre is vonatkozik a reklámadó törvény? Tőlük is meg kell követelnem a számla záradékolását, hogy elszámolhassuk költségként? Ezen számlákat sem kell bevallanunk, mivel az értékhatárt nem lépjük át? Köszönettel!
Reklámadó: válaszok és nyitott kérdések a kötelezettségről
Cikk
A közelmúltban megrendezett BrandFestival Special Edition rendezvény témája a reklámadóról szóló törvény és annak gyakorlati alkalmazása volt. A Republic Group és a MAZARS közös rendezvényén felvetett kérdések egyértelműen jelzik: a közel három hónapja hatályos jogszabály egyes rendelkezéseinek értelmezése és gyakorlati alkalmazása továbbra is komoly fejtörést okoz a reklámszakma képviselőinek és a pénzügyi szakembernek egyaránt. A rendezvényen felszólalt Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és Aczél László, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) elnöke, Erős Attila, a MAKSZ Online szekciójának elnöke, Román Balázs, a Kreatív című lap főszerkesztője, előadott Szmicsek Sándor a MAZARS adópartnere, illetve kiemelt figyelmet kapott a NAV osztályvezetőjének, dr. H. Nagy Dánielnek az előadása.
A kormány ragaszkodik a reklámadóhoz
Cikk
A magyar kormány, ha szükséges, a brüsszeli intézmények előtt is ki fog állni a reklámadóért, mert "a reklámadó ügye közteher-viselési kérdés" - így reagált Kurucz Éva kormányszóvivő arra, hogy az RTL-csoport hivatalos panaszt nyújtott be az Európai Bizottságnál a reklámadó miatt.
Reklámadó: visszatámad az RTL-csoport
Cikk
Az RTL-csoport hivatalos panaszt nyújtott be az Európai Bizottságnál a reklámadó miatt. Ezt Andreas Meier, az RTL luxemburgi központjának szóvivője megerősítette a nol.hu-nak.
Adók, különadók befizetése
Esemény
2014. november 20.
Bevallás adókról, ágazati különadókról
Esemény
2014. november 20.
Társasági adóalap növelő-e a Facebook-hirdetés?
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Internetes kereskedelemmel foglalkozó társaság eladásait főként Facebook-hirdetéseken keresztül éri el, költségeinek nagy részét is ez teszi ki. A havi 2,5 milliót éppen, hogy nem éri el, így nem kell reklámadót bevallania és fizetnie. Kérdésem az lenne, hogy ezzel a költséggel meg kell-e emelni majd a társasági adó alapját? A társasági adó (tao) törvény 3. számú melléklete „A” részének 16. pontja értelmében – a 8. § (1) bekezdés d) pontja alkalmazásában – nem a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült költségnek, ráfordításnak minősül a reklámadó törvény szerinti reklám közzétételével összefüggésben elszámolt költség (így különösen a reklám közzétevőjének vagy a reklám közzétételében közreműködőnek járó ellenérték), de legalább a reklám közzétételének szokásos piaci értéke, ha az adóalany nem rendelkezik a reklámadó alanyának olyan nyilatkozatával, miszerint a reklám közzétételével összefüggésben felmerült reklámadó kötelezettségét teljesíti vagy reklámadó-kötelezettség teljesítésre nem kötelezett. Szeretném kikérni tanácsát ezzel kapcsolatban. Vajon a törvény a külföldi internetes szolgáltatókat adóalanynak tekinti? Egy adótanácsadó ismerősöm szerint be kell szerezni a Facebooktól a nyilatkozatot, azonban én elképzelhetetlennek tartom, hogy nyilatkozatot adjon, és szerintem, külföldi cég lévén, nem is alanya a reklámadónak. Hogy kell kezelnünk ezeket a hirdetéseket majd a tao-bevallásban? Kissé tanácstalanok vagyunk a kérdésben. Válaszát előre is köszönöm!
Brüsszeli nagyító alatt a reklámadó
Cikk
Az adóügyi és tiltott állami támogatás gyanúja miatt a versenypolitikai főigazgatóság is vizsgálódik a magyar reklámadó ügyében, sőt az előbbi még augusztus végén el is indította az úgynevezett előzetes eljárást, mert az adó hatását illetően közvetett diszkriminációt szimatol a külföldi kézben lévő médiaszolgáltatókkal szemben – írja a BruxInfo.hu.