3 találat a(z) pénzügyi szolgáltatók cimkére
Mikrogazdálkodói egyszerűsített éves beszámoló a gazdasági társaságokban tulajdoni hányaddal rendelkező nem anyaválalatoknál Kérdés
2016. január 1-jétől induló üzleti évben nem választhatja a mikrogazdálkodói egyszerűsített éves beszámolót a befektetési vállalkozás és pénzügyi holdingvállalkozás. Ezek a vállalkozási fogalmak azonban a 2013/34/EU irányelvben kerültek meghatározásra, vagyis – értelmezésem szerint – nem befektetési szolgáltatókra és nem pénzügyi szolgáltatókra vonatkoznak, hanem olyan cégekre, amelyek a azért vásárolnak részesedéseket, illetve vagyontárgyakat, hogy azokból származó nyereséget kifizethessék a tulajdonosoknak osztalék formájában. A fentiekből adódóan nem készíthetnek mikrogazdálkodói egyszerűsített éves beszámolót a különböző gazdasági társaságokban 20-30-40-50%-os tulajdonrésszel rendelkező és osztalékban részesülő gazdasági társaságok, amelyek vagy közvetlenül kifizetik a tulajdonosaiknak az adózott eredményüket osztalékként, vagy egyéb befektetésekbe (ingatlan, értékpapírok stb.) forgatják és azokból realizálnak további nyereséget? Hogyan kell kezelni ezt a kérdést, ha a tulajdoni részesedéssel rendelkező vállalkozások egyéb termelő és/vagy szolgáltató tevékenységet is végeznek? Akkor melyik az a szempont, ami megkülönbözteti az ilyen cégeket a fenti befektetési vállalkozástól, illetve a pénzügyi holdingvállalkozástól? Ugye, nem minden tulajdoni részesedéssel rendelkező cég van kizárva a mikrogazdálkodói egyszerűsített éves beszámoló készítésének lehetőségéből?
Így tehet panaszt a bankokra Cikk
Az MNB 2014. augusztus 1-jei hatállyal módosította a pénzügyi szolgáltatóknak a fogyasztók panaszkezelésére vonatkozó rendeletét. A változtatás megkönnyíti a fogyasztók számára a jegybank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja felé a fogyasztói beadványok, illetve a Pénzügyi Békéltető Testület számára a kérelmek beadását azokban az esetekben, ha a pénzügyi szolgáltató előzetesen elutasította az ügyfél panaszát.
Ügyfélpanaszok: PSZÁF-iránymutatás a pénzügyi szolgáltatóknak Cikk
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) elnöke ajánlásban rögzítette a pénzügyi szolgáltatók panaszkezelésével kapcsolatos elvárásait. A PSZÁF e szerint elvárja, hogy a szolgáltatók a panasz kivizsgálására adott válaszukban arra is hívják fel a figyelmet, hogy amennyiben az ügyfelek nem értenek egyet a válasszal, milyen jogorvoslati lehetőségeik vannak.