3 találat a(z) pénzügyi szolgáltatók cimkére

Mikrogazdálkodói egyszerűsített éves beszámoló a gazdasági társaságokban tulajdoni hányaddal rendelkező nem anyaválalatoknál Kérdés

2016. január 1-jétől induló üzleti évben nem választhatja a mikrogazdálkodói egyszerűsített éves beszámolót a befektetési vállalkozás és pénzügyi holdingvállalkozás. Ezek a vállalkozási fogalmak azonban a 2013/34/EU irányelvben kerültek meghatározásra, vagyis – értelmezésem szerint – nem befektetési szolgáltatókra és nem pénzügyi szolgáltatókra vonatkoznak, hanem olyan cégekre, amelyek a azért vásárolnak részesedéseket, illetve vagyontárgyakat, hogy azokból származó nyereséget kifizethessék a tulajdonosoknak osztalék formájában. A fentiekből adódóan nem készíthetnek mikrogazdálkodói egyszerűsített éves beszámolót a különböző gazdasági társaságokban 20-30-40-50%-os tulajdonrésszel rendelkező és osztalékban részesülő gazdasági társaságok, amelyek vagy közvetlenül kifizetik a tulajdonosaiknak az adózott eredményüket osztalékként, vagy egyéb befektetésekbe (ingatlan, értékpapírok stb.) forgatják és azokból realizálnak további nyereséget? Hogyan kell kezelni ezt a kérdést, ha a tulajdoni részesedéssel rendelkező vállalkozások egyéb termelő és/vagy szolgáltató tevékenységet is végeznek? Akkor melyik az a szempont, ami megkülönbözteti az ilyen cégeket a fenti befektetési vállalkozástól, illetve a pénzügyi holdingvállalkozástól? Ugye, nem minden tulajdoni részesedéssel rendelkező cég van kizárva a mikrogazdálkodói egyszerűsített éves beszámoló készítésének lehetőségéből?

Így tehet panaszt a bankokra Cikk

Az MNB 2014. augusztus 1-jei hatállyal módosította a pénzügyi szolgáltatóknak a fogyasztók panaszkezelésére vonatkozó rendeletét. A változtatás megkönnyíti a fogyasztók számára a jegybank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja felé a fogyasztói beadványok, illetve a Pénzügyi Békéltető Testület számára a kérelmek beadását azokban az esetekben, ha a pénzügyi szolgáltató előzetesen elutasította az ügyfél panaszát.

Ügyfélpanaszok: PSZÁF-iránymutatás a pénzügyi szolgáltatóknak Cikk

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) elnöke ajánlásban rögzítette a pénzügyi szolgáltatók panaszkezelésével kapcsolatos elvárásait. A PSZÁF e szerint elvárja, hogy a szolgáltatók a panasz kivizsgálására adott válaszukban arra is hívják fel a figyelmet, hogy amennyiben az ügyfelek nem értenek egyet a válasszal, milyen jogorvoslati lehetőségeik vannak.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlan szerzésének időpontja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink