71 találat a(z) online adatszolgáltatás cimkére
NAV online adatszolgáltatás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Térítés nélküli termékátadás, illetve szolgáltatásnyújtás esetén miként kell a NAV online adatszolgáltatást teljesíteni, amennyiben a vállalkozó minden számlájáról adatszolgáltatást nyújt be (nem csak a 100 ezer forint áfaösszeget meghaladókról)? 1. verzió: úgy, mintha normál számla lenne, teljes nettó, áfa, bruttó összegekkel, vagy 2. verzió: mintha 100 százalékos kedvezményt adna a társaság a vevőnek: nettó összeg -100 százalék kedvezmény, áfa, amennyiben az áfát továbbhárítja, 0 áfa, ha nem? Az első verzió esetén a számla végösszegéből kerül levonásra a térítés nélküli összeg (nettó összeg, illetve bruttó, amennyiben az áfa átvállalásra kerül). Erről (a levont összegről) nem történik adatszolgáltatás ebben az esetben. Melyik adatszolgáltatás helyes? Előre is köszönöm!
Új adatszolgáltatási verzió, a bírság számlánként félmillióra rúghat Cikk
2019. június 3. éjfélkor üt az utolsó órája az Online Számla adatszolgáltatáshoz kapcsolódó specifikáció és XSD séma 1.0. verziójának. Június 4. 0:00 órától a NAV Online Számla adatszolgáltatásban verziófrissítés lép életbe: a NAV kizárólag az 1.1-es verzióban fogadja be a számla-adatszolgáltatást. A jelenlegi verzió használata érvénytelenséget, így bírságot eredményezhet.
Számlakibocsátó online áfakötezettsége Kérdés
Kézi számlázás (számlatömb használata) esetén, ha negyedéves áfabevalló vagyok, akkor csak a 100 ezer forint áfatartalmú számláról kell online bevallás, vagy akkor is, ha a negyedévben egy vevőnek kiállított számlák összes áfája meghaladja a 100 ezer forintot? Válaszát előre köszönve: Hável Györgyné
Belső számla adatszolgáltatási kötelezettség Kérdés
Tisztelt Szakértő! Társaságunk szarvasmarha-tenyésztéssel foglalkozik, a tenyészállatokat a készletek között nyilvántartott növendék állatok közül korosbítjuk, mint saját beruházás. Erről minden hónap végén számviteli bizonylatként belső számlát állítunk ki. A számlát számlázóprogrammal készítjük, de külön sorszámtartománnyal, nem a többi kimenő számla között. Ezen számlákon feltüntetett áfa meghaladja a 100 ezer forintos értékhatárt. Kell erről is online adatszolgáltatást küldeni a NAV felé? Előre is köszönöm válaszukat.
Megjelent a júniusi VálaszAdó Cikk
Sűrű lesz a nyár a vállalkozásoknak, meg kell felelniük a május végén hatályba lépett uniós általános adatvédelmi rendelet (GDPR) szabályainak, online adatot kell szolgáltatniuk a 100 ezer forint áfatartalmat elérő számlákról, át kell állítani a pénztárgépeket. A vendéglátó, illetve idegenforgalmi cégeknek pedig a szezonális munkák esetében érdemes elmélyülniük az egyszerűsített foglalkoztatásra vonatkozó szabályokban.
Online számla visszáru Kérdés
A göngyöleg visszáru számlák online adatszolgáltatásával kapcsolatban lenne kérdésünk. Információink szerint ezeket a számlákat helyesbítő számlaként kell kezelni, és így az adatszolgáltatásban az előzményszámlát fel kell tüntetni. Mi a teendő, ha azt nem lehet követni, hogy a göngyöleget melyik szállításból hozták, ami elég életszerű. Ilyenkor milyen hivatkozást kell megadni?
Minden, amit tudni kell a számlák online adatszolgáltatásáról – 1. rész Cikk
Az idei év legjelentősebb változása, hogy július elsejétől a 100 ezer forint áfatartalmat elérő számlákról, illetve az ilyen számlákat módosító bizonylatokról online adatot kell szolgáltatni az adóhatóság részére. Ötrészes cikksorozatunkban áttekintjük a számlázó rendszerek adatszolgáltatásának legfontosabb szabályait.
Alanyi mentes katás és az online adatszolgáltatás Kérdés
2018. július 1-jétől a 100 ezer forint feletti áfatartalmú számlákról adatot kell szolgáltatni a NAV-nak. A katás, alanyi mentes bt. viszont főszabály szerint mentesül ezen kötelezettsége alól. Mi a teendő, ha viszont áfaköteles ügylete keletkezik, például tárgyi eszközt értékesít? Online számlázás esetén kell-e külön regisztrálnia magát a NAV felületén? Kézi számla esetén elégséges a számlakiállítás napján regisztrálnia, és a szükséges adatokat feltölteni a NAV online rendszerébe?
Online adatszolgáltatás – mentesítési kérelem Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk 2018. 09. 01-jével új vállalatirányítási rendszert vezet be, amely a legrosszabb esetben is 2019. 01. 01-jével indulna. A régi vállalatirányítási rendszerünk, melyből a számlákat is kiállítjuk, régi, és fejlesztői támogatás hiányában nem tudnánk megfelelni a 2018. 07. 01-jétől induló online adatszolgáltatásnak. Van-e arra mód, hogy cégünk mentességet kérjen a 2018. 07. 01-jén induló online adatszolgáltatás alól? Ha igen, akkor milyen formában és hova kell kell megküldenünk a mentesítési kérelmet (elektronikusan vagy papír alapon)? Ha nem lehet ilyen mentességet kérni vagy nem ítéli meg a NAV, akkor milyen alternatív adatszolgáltatási lehetőséggel tudnánk esetleg megfelelni az adatszolgáltatásnak átmenetileg? Például jelenthetnénk-e úgy, mint a kézi számlákat? Válaszát előre is köszönöm!
Kávégép-automata Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyéni vállalkozó kávégép-üzemeltetéssel foglalkozik, a gép érmevizsgálóval rendelkezik, nem új, már régebb óta használatban van. Kérdéseim az alábbiak: – Fenti kávégépet milyen határidővel köteles átalakítani, hogy az online adatszolgáltatásra alkalmas legyen? – Amennyiben fenti kávégépet úgymond kivonja a forgalomból, nem használja tovább, akkor van-e bármilyen teendője a továbbiakban? Köszönettel: OÁ
Március 31. után ismét új NAV és új Art. Cikk
A Magyar Közlönyben megjelent a kormány határozata a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szervezeti átalakításához és az adóigazgatási rendszer megújításához kapcsolódó egyes intézkedésekről.