382 találat a(z) felújítás cimkére

Műemlék helyrehozatalának áfa-visszaigénylése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. romos műemléket vásárolt, amelyet szeretne felújítani, majd belépődíj beszedésével megnyitná a látogatók előtt. A felújítás költségszámlái alapján visszaigényelheti-e az áfát a kft.? A belépődíj beszedésével áfás bevételhez jutva hasznosítja a helyreállított műemléket. Köszönöm válaszát: Papné Galba Márta

Fejlesztési tartalék feloldása idegen eszköz esetén Kérdés

Ügyfelem (nonprofit kft.) egy szimfonikus zenekar fenntartója, olyan hangszerek felújítására szeretné a fejlesztési tartalékot feloldani, mely hangszereknek nem ő a tulajdonosa. Az eszközök egy alapítvány könyveiben vannak, ügyfelem egy szerződés alapján használja a hangszereket, mely szerződés szerint a kft. a használatért külön nem fizet az alapítványnak, de fizeti a biztosítást, a fenntartáshoz szükséges költségeket, javítást, felújítást. Bizonytalan vagyok abban, hogy a hangszerek felújítását el lehet-e számolni a kft.-nél fejlesztési tartalék feloldására. Köszönöm ha válaszolnak, CsK

Ingatlan átalakításakor, felújításakor ezektől függ az áfa Cikk

Ingatlan átalakításával, felújításával kapcsolatos kérdésekre várt választ olvasónk. Dr. Bartha László adójogi szakjogász válaszolt.

Lakásszövetkezet megtakarításának könyvelése Kérdés

Tisztelt Adószakértő! Egy lakásszövetkezet 4 éves megtakarítást kötött, ami 2015-ben lejárt, és amit 2015-ben fel is használt a beruházásaira, felújításaira. Sajnos a négy év alatt a lakók által erre a célra befizetett összegek és az állami támogatás sem lettek halasztott bevételként (passzív időbeli elhatárolásként) elszámolva, hanem mint adott évi bevétel voltak a könyvelésben kimutatva. Ebben az esetben a korábbi éveket módosítani kell-e? A másik kérdésem, hogy az állami támogatást is abban az évben kell bevételként nyilvántartani, amikor megvalósulnak a beruházások, vagy a megvalósított beruházásokra elszámolt értékcsökkenéssel arányosan kell majd a passzív időbeli elhatárolásról kivezetni? Nagyon fontos most, hogy ezt tudjam, a 2016-os év zárása miatt, illetve, hogy kell-e önellenőriznem a korábbi éveket. Nagyon köszönöm előre is a gyors válaszát.

Ingyenesen használatba adott ingatlan felújítása Kérdés

T. Szakértő! Egy vagyonvédelmi társaság egy irodaház védelmét látja el. A székhelye a megrendelő engedélyével az irodaház. A vagyonvédelemre helyiségek vannak kialakítva (monitorozás, bombavédelem, keresőkutyás helyiség, pihenőszoba stb.). A helyiségekért bérleti díjat nem fizet. A szolgáltató saját költségén átépíti ezt az ingatlanrészt (falak bontása, új helyiségek kialakítása). Ebben az esetben a szolgáltató ingatlanon végzett felújítást aktivál? Terven felüli értékcsökkenés, ha a szerződés megszűnik? A szerződés szerint a tulajdonos hozzájárul azzal, hogy a költségeket a szolgáltató kell hogy állja. Mi ennek az adójogi következménye? Áfát szolgáltató visszaigényelheti (nem lakás a földhivatalban)? Át kell-e most számláznia a tulajdonos felé? Lesz-e térítés nélküli átadás a szerződés megszűnésekor, ha az eredeti állapotot nem állítja helyre? Ennek áfavonzata, illetékvonzata? Köszönöm!

Bérelt ingatlanon végzett felújítás értékcsökkenése2 Kérdés

Tisztelt Szakértő! A "http://adozona.hu/kerdesek/2017_2_19_Berelt_ingatlanon_vegzett_felujit_kub#utm_source=dailypost&utm_medium=email&utm_campaign=notice" helyen feltett kérdések kapcsán lenne szükségem még pár kiegészítésre: - a számviteli törvény szerinti értékcsökkenésnél Önök is írták, hogy figyelembe kell venni az eszköz élettartamát - az eredeti, nem saját tulajdonban lévő épület ezen adatait a tulajdonostól tudhatjuk meg véleményem szerint, és amennyiben rendelkezésre állnak, akkor a felújítás értékcsökkenését ehhez hozzá kell igazítanunk? Tehát kalkuláljunk egy százalékot, amellyel a felújítás a könyveinkben akkor "fut ki", amikor az eredeti épület a tulajdonosnál? Vagy mehet az écs a megfelelő 2-3-6%-kal? - a másik kérdésem a tao törvény szerinti écs-vel kapcsolatos: amennyiben a 2. sz. melléklet I. pontját tekintjük, akkor az épületekre vonatkozólag nincs megkötés, hogy saját vagy idegen tulajdonról van szó. Ha a beruházás épület és nem építmény, akkor is a 6%-ot szükséges alkalmazni? Nagyon szépen köszönöm ismét a segítségüket.

Használt ingatlanok eladása Kérdés

2017-ben alakuló kft. fő tevékenysége használt lakóingatlanok vásárlása, felújítása, eladása (magánszemélyeknek, cégeknek).Tárgyévben maximum kettő ilyen ingatlan lenne. Kérdésem: induláskor áfakörbe be kell-e jelentkeznie? Ha igen, az általános szabályok szerint? Vételkor nincs áfa felszámítva, felújításkor az anyagköltség áfája visszaigényelhető-e, illetve, ha eladja tárgyéven belül az ingatlant, az eladáskor áfa terheli-e, ha igen, hány százalék?

Beruházási kedvezmény Kérdés

Szeretném megkérdezni, hogy a bérelt ingatlanon végzett felújítás társasági adóalap-kedvezményként elszámolható-e a társasági adó törvény 7. § 1. bek zs) pontja alapján, mely szerint: az adóév utolsó napján kis- és középvállalkozásnak minősülő adózónál - ha igénybe kívánja venni a kedvezményt - a korábban még használatba nem vett ingatlan, valamint a korábban még használatba nem vett, a műszaki berendezések, gépek, járművek közé sorolandó tárgyi eszköz üzembe helyezése érdekében elszámolt adóévi beruházások értéke, továbbá az ingatlan bekerülési értékét növelő adóévi felújítás, bővítés, rendeltetés-változtatás, átalakítás értéke, valamint az immateriális javak között az adóévben állományba vett, korábban még használatba nem vett szoftvertermékek felhasználási joga, szellemi termék bekerülési értéke, figyelemmel a (11)-(12) bekezdésben foglaltakra. Válaszukat előre is köszönöm. Üdvözlettel Ördög Éva

Bérelt ingatlanon végzett felújítás értékcsökkenése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdés megválaszolásában kérném a segítségét. Bérelt ingatlanon (épület) végzett beruházás esetén milyen értékcsökkenési leírási kulccsal kell számolnunk. 1) Tao-törvény szerint 6%? 2) Számviteli törvény szerint? Alkalmazható a tao-törvény szerinti 6%? Mi befolyásolja az értékcsökkenési leírási kulcsot? A bérleti szerződés időtartamán kívül alkalmazkodni kell a bérelt ingatlan tényleges értékcsökkenési leírásához is? Amennyiben határozatlan idejű a bérleti szerződés, mi változik? A tulajdonostól milyen információk beszerzésére van szükség az ingatlan tárgyieszköz-nyilvántartásából, amennyiben figyelembe kell venni a tulajdonosnál nyilvántartottakat? Segítségüket köszönöm előre is.

Ingatlan üzembe helyezése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. vásárolt egy ingatlant irodaépület céljából, melyen számos javítási, karbantartási (festés, falak bontása, járólapozás, villamosenergia-hálózat lecserélése...stb.) munkát hajtanak végre. Az irodába közben beköltözött a cég, a földhivatalba is bejegyezték a tulajdonjogot. Kisebb munkálatok még mindig folynak, de ez nem akadályozza a cég működését. Mikor kell aktiválnom az ingatlant? Amikor beköltöztünk, vagy amikor bejegyezték a földhivatalba, esetleg amikor teljesen végeztek a karbantartásokkal? Az aktiválási értékbe miket tehetünk bele: például egy gázkazán a részét képezi, vagy azt külön aktiváljuk, vagy egy még apróbb dolog: az ingatlan parkolójában elhelyezett "parkolni tilos" tábla? Mit aktiválhatunk az épületre ilyen szempontból, és mit nem? Ha mondjuk még nem aktiváljuk, akkor a közben már kiszámlázott közüzemi díjakat költségként számoljuk el? Válaszát előre is köszönöm!

Juttatások lakásfelújításra Kérdés

Tisztelt Szakértő! Köszönöm az információkat: http://adozona.hu/kerdesek/2017_1_16_Juttatasok_lakas_felujitasra_eihaz! Ha a leírtaknak nem felel meg a munkavállaló (méltányolható lakásigény, hitelintézeti finanszírozás stb.), akkor juttathatja-e a munkáltató egyes meghatározott juttatásként a dolgozónak történő utalással a következő módon: a dolgozó leadja a számlát a felújításról, pl. 1 520 700 Ft értékben, mely a munkavállaló nevére szól? Ezután havonta az igénybe vehető cafeteriakeret erejéig készpénzben/munkavállalói folyószámlára utalással megkapja az ellenértékét, míg a számla ki nem egyenlítődik. A példánál maradva: havi a cafeteriakeret bruttó 50 000 Ft, a dolgozó havonta megkap 41 100 Ft-ot 36 hónapon keresztül.

Bérelt ingatlanon végzett felújítás áfája Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk egy bérelt, üzlethelyiségnek bejegyzett ingatlanon végez felújítást. A cégnek csak adóköteles tevékenysége van és a jövőben sem tervezünk ezen változtatni. Szeretnék érdeklődni, hogy a kivitelezést végző cégtől kapott előlegszámla, mely kifizetésre került, levonható-e a teljesítési időpontban a beruházás aktiválása előtt, vagy figyelembe kell-e venni speciális szabályozást a felújítás aktiválási időpontjához vagy az előlegszámlához kapcsolódóan. Segítségét előre is köszönöm!

Karbantartás vagy felújitás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk egy irodaházban bérel irodát. Kinőttük, igy átköltözünk egy másik szintre, ahol kell némi átalakitást végezni, hogy a saját szájízünk szerint nézzen ki az iroda. A bérbeadó engedélyezett minden átalakitást, a saját költségünkre, ezt lelakni majd nem lehet, nem számit bele a bérleti dijba. A következő változtatások történtek: padlószőnyeg-vásárlás és -lerakás, elektromos hálózatkiépítés, festés, gipszkartonozás, kisebb kőműves munkák. Jól gondoljuk-e, hogy mivel funkcióváltás nem volt a különböző helyiségekben, inkább csak testreszabás, ez karbantartási költségként elszámolható a felmerülés évében? Tisztelettel várjuk válaszát.

Ingatlan-bérbeadás Kérdés

Egy kft. 2015 évben vásárolt egy ingatlant, amit felújított. Azóta pizzériaként üzemelteti. Az általános szabályok szerint jelentkezett be az áfakörbe. Az ingatlant a fordított adózás szerint vette meg. A felújítás áfáját levonásba helyezte. Bérbe szeretné adni az ingatlant. Ha nem tenné adókötelessé a bérbeadási tevékenységét, akkor a levont áfát időarányosan vissza kellene fizetnie. A fordított áfa és a levont áfa összege kb. 2,7 millió forint. 20 évet kell figyelnünk. Egy évben 2 700 000/20=135 000 forintot kellene visszafizetnie? Jól gondoltuk? Válaszukat előre is köszönjük.

Egyéni vállalkozók, figyelem! Itt az idő áttekinteni a nyilvántartásokat Cikk

Útnyilvántartás, kiküldetési rendelvény, tárgyieszköz-nyilvántartás, beruházási és felújítási költség nyilvántartása, selejtezési jegyzőkönyv – dokumentumok, amelyeket érdemes alaposan felülvizsgálni, hogy ne egy esetleges adóhatósági ellenőrzés során derüljön ki, valami nem stimmel a papírokban.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt vállalkozások meghatározása

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink