653 találat a(z) bejelentési kötelezettség cimkére

Cikk

Katás egyéni vállalkozás tavaly októberben vásárolt értékesítésre szánt ajándéktárgyakat, melyek egy része készleten maradt nála, amikor idén júliusban megszüntette az egyéni vállalkozását. Augusztusban bt.-t alapított, s azon keresztül szeretné értékesíteni az ajándéktárgyakat. Hogyan lehet ezt megtenni, lehetőleg további adófizetés és magánszemélyként történő adószám igénylése nélkül? – kérdezte olvasónk. Szipszer Tamás adószakértő válaszolt.

Cikk

A vállalkozások adóbevallásait, adatszolgáltatásait gyakran meghatalmazott személyek – például munkavállalók, könyvelőirodák – teljesítik, az állami adó- és vámhatóság előtti eljárásban ugyanis az adózónak lehetősége van arra, hogy ügyében helyette képviselője, meghatalmazottja járjon el. Kérdés, hogy külföldi ügyvezető – aki adott esetben gyakran külföldről intézi a társaság ügyeit, ritkán tartózkodik Magyarországon – milyen formában hitelesítheti a nyomtatványon az aláírásait, adatait?

Cikk

Növénytermesztéssel foglalkozó cég alkalmaz nagy számban mezőgazdasági idénymunkásokat. A nagy fluktuáció miatt naponta jelenti be az idénymunkásokat (előző nap délután a másnapra érkezőket). Megfelel-e a jogszabályoknak, ha munkakezdéskor közli írásban a munkáltató az idénymunkások munkaidőbeosztását, és a munka befejezésekor a beosztás mellé írják a ténylegesen ledolgozott munkaórák számát, melyet az idénymunkás aláírásával elismer? – kérdezte olvasónk. Dr. Hajdu-Dudás Mária munkajogi ügyvéd szakértőnk válaszolt.

Cikk

A veszélyhelyzet idejére megkönnyítette a kormány az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenység és a csomagküldő kereskedelem végzését, ezeket a tevékenységeket ideiglenesen bejelentés és nyilvántartásba vétel nélkül folytathatták a napi fogyasztási cikket vagy éttermi ételt forgalmazók. A veszélyhelyzet megszűnésével azonban a tevékenység végzését ismét be kell jelenteni az illetékes kereskedelmi hatóságnál – figyelmeztet az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Adott egy munkáltató, aki a járványügyi helyzet miatt nem tud munkát biztosítani a munkavállalóknak, és az Mt. 146. paragrafusára hivatkozva nem tud bért fizetni az állásidőre. Kérdésem, hogy ilyen helyzetben van-e valamilyen bejelentési kötelezettségem a 1041-es nyomtatványon? Illetve, hogy ez idő alatt szünetel-e a munkavállalók jogviszonya? Meddig tarthatja fenn a munkáltató ezt a "nemfizetési" helyzetet? Segítségét előre is köszönöm.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Tárgyi eszköz garanciális visszavétele

Pölöskei Pálné

adószakértő

Útpanel értékcsökkenés

Gyüre Ferenc

adótanácsadó, okleveles könyvvizsgáló

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 december
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Együttműködő partnereink