245 találat a(z) áremelkedés cimkére
Egyre több cégnek nincs pénze az egyre drágább biztosításra, inkább kockáztatnak Cikk
Az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A féléves díjbevétel összege 64 milliárd forintot tett ki, ami 8 százalékkal haladta meg a 2022 első félévében regisztrált 59,3 milliárd forintos szintet – közölte kedden a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által közzétett legfrissebb adatok alapján a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
60 éve nem látott intézkedéssel próbálja fékezni az inflációt a francia kormány Cikk
Decembertől veszteséges áron is árusíthatóvá tenné az üzemanyagot a francia kormány az infláció megfékezése érdekében.
Magyarország rekorder: két és félszer magasabb az infláció, mint az EU-s átlag Cikk
Az Európai Unió 27 tagállamában 5,9 százalékra csökkent az infláció augusztusban a júliusi 6,1 százalékról. Tavaly augusztusban 10,1 százalék volt az infláció az EU-ban az Eurostat ma publikált végleges adatai szerint. Az euróövezetben 5,2 százalékra mérséklődött az infláció augusztusban a júliusi 5,3 százalékról. Egy évvel korábban 9,1 százalékon állt az euróövezeti infláció. Magyarországon 16,4 százalékos volt az átlagos áremelkedési ütem az előző év azonos időszakához képest.
Németországban csökkentek a termelői árak júliusban éves és havi szinten Cikk
Németországban az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben csökkentek a termelői árak júliusban éves és havi összevetésben egyaránt – közölte a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfőn, tájékoztatott az MTI.
Árfigyelés: átlagosan 7 százalékkal mérséklődött a monitorozott élelmiszerek ára Cikk
Az indulás óta átlagosan 7 százalékkal mérséklődött az árfigyelőben szereplő élelmiszerek ára – állítja a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM).
Ki nyeri az infláció és a hitelkamatok versenyét? Cikk
Júliusban 17,6 százalék volt az éves áremelkedés, ez 2,5 százalékpontos csökkenést jelentett az előző hónaphoz képest. Ugyanakkor a lakossági hiteleknél ilyen mértékű kamatcsökkenést sajnos nem láthattunk. De tegyük a szívünkre a kezünket: az infláció szárnyalásakor is elmaradt a lakáshitelek, személyi kölcsönök drágulása az áremelkedés változásától. De akkor hogy áll ez a „verseny”? – írja a Bankmonitor.hu.
Üzemanyag-drágulás: a vásárlók többsége hajlik az elektromos, illetve hibrid autók vásárlására Cikk
Az üzemanyagok drágulása miatt a vásárlók 55 százaléka hibrid vagy elektromos hajtású jármű vásárlását tervezi a következő 2 évben – közölte az EY tanácsadó cég.
Nyugdíjemelés: már júniusban indokolt lett volna az elszálló infláció miatt Cikk
A legutóbbi kormányinfón elhangzottak szerint majd csak szeptemberben születhet döntés az esetleges évközi nyugdíjemelésről. A Bankmonitor számításai szerint viszont már júniusban indokolt lett volna egy 4,6 százalékos emelés annak érdekében, hogy a nyugdíjak – a törvényi előírásoknak megfelelően – megőrizzék a reálértéküket. Az egy hónappal frissebb inflációs adatok ismeretében ez a szám már 4,7 százalékra tehető.
20 százalék feletti mértékben nőttek az árak az előző év azonos hónapjához képest Cikk
2023. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 20,1%-kal haladták meg az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben a háztartási energia és az élelmiszerek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 0,3%-kal nőttek – tette közzé honlapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Minden negyedik munkavállaló új állást keres a megélhetési költségek növekedése miatt Cikk
A felmondási hullám világszerte folytatódik, mivel a megélhetési költségek növekedése arra készteti a munkavállalókat, hogy jövedelmezőbb állás után nézzenek – derül ki a PwC 46 ország és földrajzi terület közel 54 ezer munkavállalójának – köztük magyarországi válaszadók – megkérdezésével készült globális munkaerőpiaci kutatásából.
Olcsóbban kaphatják az áramot a feldolgozóipari, szálláshely-szolgáltató, illetve raktározási vállalkozások Cikk
Megjelent a Magyar Közlöny 87. számában a villamos energia versenypiaci árazásával kapcsolatos kérdésekről szóló kormányrendelet, amelynek révén 2023. július 1-jétől december 31-éig a feldolgozóipari, szálláshely-szolgáltatási, illetve raktározási, szállítást kiegészítő tevékenységet végző vállalkozások csökkentett, maximum nettó 200 euró/megawattóra árat fizetnek majd a villamos energiáért. Ez az ár még így is a kétszerese a jelenlegi tőzsdei árszintnek.
Varga Mihály a 2024. évi költségvetésről – elkezdődött a parlamenti vita Cikk
A kormány elkötelezett amellett, hogy az idei év végére egyszámjegyűre csökkentse az inflációt, ami 2024-ben pedig 6 százalék lehet, ezzel együtt megőrzi a nyugdíjak vásárlóerejét, garantálja a teljes egészében visszaépített és megemelt 13. havi nyugdíj folyósítását, valamint biztosítja a közszférában dolgozók anyagi megbecsülését – jelentette ki Varga Mihály pénzügyminiszter a 2024. évi költségvetési törvényjavaslat ma kezdődött parlamenti vitájában előadott expozéjában.
Júliustól indul az online árfigyelő rendszer Cikk
Az online árfigyelő rendszer adatbázisának feltöltéséről, a tesztelésről és a július 1-jei indulásról egyeztettek a kormány és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) képviselői a kiskereskedelmi láncok küldötteivel – tájékoztatott közleményében a GVH. A hivatal közlése szerint a cégek képviselői mindenben támogatták a rendszer elindulását, és megkezdik a teszteléshez szükséges adatok feltöltését.
Infláció megfékezése: élelmiszeripari és kereskedelmi szakmai szervezetekkel egyeztetett a GVH Cikk
Hét élelmiszeripari és kereskedelmi szakmai szervezet, illetve az Agrárminisztérium képviselőivel egyeztetett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) infláció csökkentését célzó, múlt héten közzétett javaslatairól – közölte a versenyhatóság.
Infláció: mivel spórolnak, mire költenek a magyarok? Cikk
Az áremelkedések hatására a magyarok döntő többsége igyekszik csökkenteni kiadásait (86%) és az otthoni energiafogyasztását (85%) – mutat rá az EY reprezentatív kutatása. A szárnyaló infláció ellenére ugyanannyi gyógyszert és okostelefont vásárolunk, inkább a ruházatunkon és az utazásokon spórolunk. A gyengülő piaci kereslet mellett a hazai vállalkozásoknak kiemelkedő fogyasztói élményt kell nyújtaniuk vevőiknek, ha versenyben akarnak maradni.