hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Mit kell tudni a NAV-ról?

  • dr. Marosi Andrea

Az adó- és vámszervezetek integrációja jellemzően az alsó és középfokú szervezeti egységek hatáskörének változatlanul hagyásával történt meg.

Az új szervezeti struktúrában az alsó fokú szervek felettes szervei a középfokú szervek. A középfokú szervek felettese a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) elnöke, Dr. Vida Ildikó. Az elnök felügyelete alá tarozik továbbá a NAV Központi Hivatala, valamint a NAV Bűnügyi Főigazgatósága - tudatja hírlevelében az RSM DTM.

A középfokú szervek közül a Regionális Bűnügyi Igazgatóságok, továbbá az Áru- és Bűnjelkezelő Hivatal felettes szerve a Bűnügyi Főigazgatóság.

Az informatikai feladatokat ellátó Informatikai Intézet és Integrált Informatikai és Telekommunikációs Intézet, valamint a humánerőforrás-fejlesztési feladatokat ellátó Képzési, Egészségügyi és Kulturális Intézet a Központi Hivatal irányítása alatt áll. A NAV szervezeti felépítését megtekintheti itt)

A folyamatban lévő eljárások

Az APEH, illetve a VP alsó és középfokú szervezeti egységeinél 2010. december 31-én folyamatban lévő első-, illetve másodfokú eljárásokat a NAV azonos hatáskörű és illetékességű, alsó és középfokú szervezeti egységei folytatják le. Az APEH Központi Hivatalánál, a VP Országos Parancsnokságán, valamint a VP Központi Ellenőrzési Parancsnokságán 2010. december 31-én folyamatban lévő eljárásokat a NAV Központi Hivatala fejezi be.

Arculatváltás

Az APEH és a VPOP elnevezésű hivatali kapuk, valamint az APEH és a VP által rendszeresített, tartalmukban a 2010. december 31-ét követően is megfelelő elektronikus nyomtatványok, valamint az APEH-re és a VP-re utaló jelzést tartalmazó elektronikus dokumentumok, nyugták, továbbá az APEH és a VP elektronikus aláírásai a szükséges fejlesztések befejezéséig, de legfeljebb 2011. december 31-ig továbbra is használhatóak.

A NAV dolgozóinak az APEH és a VP által kiadott szolgálati igazolványok fokozatosan cserélik le a NAV arculatának megfelelő, új szolgálati igazolványokra. A VP hivatásos dolgozóinak és nyomozóinak kiadott igazolványok 2011. március 31-ig, az APEH adóellenőreinek és végrehajtóinak kiadott igazolványok 2011. június 30-ig, a NAV állományába átkerült, többi kormánytisztviselő igazolványai pedig 2011. december 31-ig kerülnek lecserélésre. A régi szolgálati igazolványok a lecserélésükig egy viszonylag egyszerű formátumú, az APEH és a VP összevonására és az átmeneti szabályokra vonatkozó tájékoztatót tartalmazó, ideiglenes igazolvánnyal együtt érvényesek.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Lakóingatlan-vásárlás illetéke

dr. Juhász Péter

jogász-adószakértő

HÍD Adószakértő és Pénzügyi Tanácsadó Zrt.

Üzletrész értékesítése

Nagy Norbert

adószakértő

Fejlesztési tartalék felhasználása egyéb esetben

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 december
H K Sze Cs P Sz V
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink