hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Mit kell tudni a NAV-ról?

  • dr. Marosi Andrea

Az adó- és vámszervezetek integrációja jellemzően az alsó és középfokú szervezeti egységek hatáskörének változatlanul hagyásával történt meg.

Az új szervezeti struktúrában az alsó fokú szervek felettes szervei a középfokú szervek. A középfokú szervek felettese a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) elnöke, Dr. Vida Ildikó. Az elnök felügyelete alá tarozik továbbá a NAV Központi Hivatala, valamint a NAV Bűnügyi Főigazgatósága - tudatja hírlevelében az RSM DTM.

A középfokú szervek közül a Regionális Bűnügyi Igazgatóságok, továbbá az Áru- és Bűnjelkezelő Hivatal felettes szerve a Bűnügyi Főigazgatóság.

Az informatikai feladatokat ellátó Informatikai Intézet és Integrált Informatikai és Telekommunikációs Intézet, valamint a humánerőforrás-fejlesztési feladatokat ellátó Képzési, Egészségügyi és Kulturális Intézet a Központi Hivatal irányítása alatt áll. A NAV szervezeti felépítését megtekintheti itt)

A folyamatban lévő eljárások

Az APEH, illetve a VP alsó és középfokú szervezeti egységeinél 2010. december 31-én folyamatban lévő első-, illetve másodfokú eljárásokat a NAV azonos hatáskörű és illetékességű, alsó és középfokú szervezeti egységei folytatják le. Az APEH Központi Hivatalánál, a VP Országos Parancsnokságán, valamint a VP Központi Ellenőrzési Parancsnokságán 2010. december 31-én folyamatban lévő eljárásokat a NAV Központi Hivatala fejezi be.

Arculatváltás

Az APEH és a VPOP elnevezésű hivatali kapuk, valamint az APEH és a VP által rendszeresített, tartalmukban a 2010. december 31-ét követően is megfelelő elektronikus nyomtatványok, valamint az APEH-re és a VP-re utaló jelzést tartalmazó elektronikus dokumentumok, nyugták, továbbá az APEH és a VP elektronikus aláírásai a szükséges fejlesztések befejezéséig, de legfeljebb 2011. december 31-ig továbbra is használhatóak.

A NAV dolgozóinak az APEH és a VP által kiadott szolgálati igazolványok fokozatosan cserélik le a NAV arculatának megfelelő, új szolgálati igazolványokra. A VP hivatásos dolgozóinak és nyomozóinak kiadott igazolványok 2011. március 31-ig, az APEH adóellenőreinek és végrehajtóinak kiadott igazolványok 2011. június 30-ig, a NAV állományába átkerült, többi kormánytisztviselő igazolványai pedig 2011. december 31-ig kerülnek lecserélésre. A régi szolgálati igazolványok a lecserélésükig egy viszonylag egyszerű formátumú, az APEH és a VP összevonására és az átmeneti szabályokra vonatkozó tájékoztatót tartalmazó, ideiglenes igazolvánnyal együtt érvényesek.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

USA adószám alatt utólagos engedmény

Bunna Erika

adótanácsadó

Társasház

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink