hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Elektromos autóbuszt tesztel a budapesti agglomerációban a Volánbusz

  • MTI

Tisztán elektromos meghajtású, csuklós Mercedes-Benz eCitaro G áll ideiglenesen forgalomba a gyáli körjáratokon – közölte a Volánbusz pénteken az MTI-vel.

Azt írták: a tesztüzemben közlekedő autóbuszt június 16-án a 84 E vonalán, június 10-15-e között pedig az 55-ös vonalon próbálhatják ki díjmentesen az utasok.

A Volánbusz a járműtípus szóló változatából 40 buszt üzemeltet a fővárosi agglomerációban.

Hozzátették: a mostani tesztjármű teljesen elektromos meghajtású csuklós autóbusz, amelynek használata a kifejezetten nagy forgalmú útvonalakon ajánlott. Az elektromos autóbusz teljes hosszában alacsonypadlós, 18,1 méteres, légkondicionált, 3 ajtós, csuklós változat. Az autóbuszban 43 ülő- és 81 állóhely van, valamint öt lehajtható ülés is található benne. A légkondicionált jármű kerekesszék, illetve babakocsi elhelyezésére kialakított hellyel, a felszállást segítő rámpával, LED-es belső világítással és USB-töltőkkel biztosítja az utasok színvonalas és biztonságos kiszolgálását.

Közölték azt is, hogy a Zöld busz programban a szóló elektromos autóbusz után az Omnibus Hungária Kft. és konzorciumi partnere, az Inter Traction Electrics Kft. két vidéki városban nyújtott lehetőséget a Mercedes-Benz eCitaro G csuklós elektromos autóbusz tesztelésére. A jármű először Szolnokon a Volánbusz üzemeltetésében, majd Debrecenben, a DKV Zrt.-nél állt forgalomba, ahol a két-két hetes tesztidőszak alatt a mindennapokban is kipróbálhatták az utasok.

Hozzátették: ezután az autóbusz „saját lábon", töltés nélkül tette meg a több mint 240 kilométeres Debrecen-Budapest távolságot, hogy a két vidéki város után a fővárosban is forgalmi környezetben próbálhassa ki a BKV Zrt. A Budapesti Közlekedési Központ járatain folytatott teszt utolsó napján egy „végkimerültségig" tesztnek vetették alá a járművet, amikor a csuklós autóbusz a budapesti forgalomban 264 kilométer futás után még mindig 9 százalékos töltöttséget mutatott. A magyarországi tesztprogram utolsó állomásaként a Volánbusz a budapesti agglomerációs útvonalakon teszteli az autóbuszt.

A közlemény szerint a Volánbusz a MÁV-Volán-csoport fenntarthatósági céljaival összhangban az autóbuszállomány fiatalítása mellett fokozatosan a zöldítésére is törekszik új, alternatív meghajtású, lokálisan alacsony vagy zéró károsanyag-kibocsátású járművek, köztük egyre több elektromos autóbusz forgalomba állításával.

Emlékeztettek: 40 szóló kivitelű, Mercedes-Benz eCitaro már üzembe állt Budakeszi, Budaörs és Törökbálint térségében. Székesfehérvárra hamarosan 12 ELECTROBUS 120.EL típusú, Győrbe 13, Zalaegerszegre 11, Szolnokra 10, Szegedre 8 és Egerbe pedig 6 B.V. BYD K9UD típusú elektromos jármű érkezik. A Volánbusz – tervei szerint az önkormányzatokkal együttműködve – a jövőben újabb elektromos meghajtású autóbuszok beszerzésére nyújt be pályázatokat.

A közleményben megjegyezték, a csuklós kivitelű Mercedes-Benz eCitaro G tesztüzeme jó lehetőség arra, hogy a közlekedési vállalat szakemberei további tapasztalatokat gyűjtsenek a zöldflotta sikeres üzemeltetéséhez. A cél, hogy az egyre több környezetkímélő, korszerű és kényelmes autóbusz állhasson az utasok szolgálatába a jövőben – írták.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Méhész őstermelő

Szarvas Imréné

könyvvizsgáló, adószakértő, könyvelő

Órabéres dolgozók ünnepnapi távolléti díja

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Union belüli jövedelem adózása, árfolyama?

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink