hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Vélelmezett áramlopás: szigorodnak az eljárási szabályok

  • MTI

Szigorodnak a vélelmezett áramlopás esetére vonatkozó eljárási szabályok, a 2018. február 19-étől érvényes Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal (MEKH) rendelete a fogyasztót is védi – mondta Baranovszky György, a Budapesti Békéltető Testület (BTT) elnöke csütörtökön sajtótájékoztatón, Budapesten.

Kiemelte: a rendelet részletesen leírja a szolgáltató és a fogyasztó teendőit vélelmezett áramlopás esetére, az egyik fontos változás, hogy a szolgáltatónak tájékoztatást kell adnia a fogyasztó számára a mérőóra vizsgálatáról, és abban részleteznie kell az eljárás lényegét, a jogokat.

A mérőóra vizsgálatát helyszíni eljárás keretében kell lefolytatni, ezt kötelező dokumentálni, az erről készített jegyzőkönyvben a fogyasztó megjegyezést tehet – ismertette Baranovszky György.

A Budapesti Békéltető Testület elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a fogyasztónak együttműködési kötelezettsége van, a helyszíni mérőóra vizsgálatkor felvett jegyzőkönyvben pedig mindenképpen jelezzék észrevételeiket, az eljárásnál célszerű a tulajdonosnak jelen lennie.

Kötbért vagy bírságot abban az esetben szabhat ki a szolgáltató, ha bizonyítani tudja, hogy a mérőóra a beszereléskor nem volt hibás, sérülésmentesen adták át a fogyasztónak – mutatott rá Baranovszky György.

A rendelet fontos határidőket ír elő a szabálytalan áramvételezés megállapítására, lehetővé teszi igazságügyi szakértő igénybe vételét a fogyasztó számára is. Szabálytalan áramvételezés esetén a kötbér, bírság kiszámítására is tartalmaz előírást a rendelet, például ismétlődés esetén nagyobb pénzbüntetés szabható ki – ismertette a Budapesti Békéltető Testület elnöke.

Kott Andrea, a Budapesti Békéltető Testület közüzemi munkacsoportjának vezetője elmondta, hogy a közüzemi szolgáltatással kapcsolatos esetek száma a békéltető testülethez érkező ügyek 20 százaléka alatt van, ugyanakkor a fogyasztókat érintő hatása jelentős.

A közüzemi munkacsoport vezetője szólt arról, tapasztalatuk szerint vitára ad okot, hogy a fogyasztó nem veszi észre, ha a mérőóra megsérül, vagy nem jelenti azt a szolgáltatónak, nincs jelen a mérőóra ellenőrzésekor. Gondot jelent az is, hogy a fizetési meghagyásról, a kikapcsolásról nem mindig szabályosan értesítik a fogyasztókat – tette hozzá Kott Andrea.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Előfizetési csomagajánlataink:


Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Pénztárgép használata

Bunna Erika

adótanácsadó

Facebook-hirdetés számlájának elszámolása

Kneitner Lea

okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő

Nem számlázott szolgáltatás könyvelése

Kneitner Lea

okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2021 május
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
hirdetÉs

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close