hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Tovább épül az M30-as autópálya

  • MTI/Adózóna

Az alapkőletétellel ma megkezdődött a Miskolc-Kassa közötti autópálya magyarországi szakaszának építése, a borsodi megyeszékhelyet a magyar-szlovák határon lévő Tornyosnémetivel összekötő 57 kilométer hosszúságú gyorsforgalmi út uniós és hazai forrásból nettó 179,3 milliárd forintból készül el várhatóan 2021. harmadik negyedévére.

Az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakasza a "Via Carpatia" terv része, amelynek lényege az Európán áthaladó észak-déli közlekedési hálózat fejlesztése rövidebb útvonal kiépítésével. Ezzel az úttal a Via Carpatia terv utolsó hiányzó magyarországi szakaszának építése megkezdődött – közölte a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Sajópálfala határában megtartott rendezvényen Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.

Emlékeztetett: a kormány 2016-ban áttekintette a gyorsforgalmi úthálózat helyzetét, és úgy döntött, hogy 2500 milliárd forintos forrásból fejleszti ezen utakat. A terv az, hogy valamennyi magyarországi nagyvárost, megyeszékhelyet becsatolják a gyorsforgalmi úthálózatba, és valamennyi autópálya elvezessen a határokig. A 2500 milliárd forint több mint felét a költségvetés biztosítja 2022-ig. Négy-öt év alatt csaknem 900 kilométernyi gyorsforgalmi út épül meg az országban.

Az M30-as autópálya az M3-as autópályát Miskolccal összekötő gyorsforgalmi út, ezt építik tovább a magyar-szlovák határ felé. Kassától a határig már korábban elkészült az autópálya.

Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta: az 57 kilométernyi kétszer kétsávos, óránként 130 kilométeres sebességre tervezett autópálya három szakaszra bontva épül meg Miskolc és Szikszó, Szikszó és Encs, Encs és Tornyosnémeti között. Az autópályával együtt számos csomópont, felül- és aluljáró, híd, pihenőhely épül majd meg. Az egyes szakaszok  kivitelezői a Strabag-csoport alkotta konzorcium, a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. konzorciuma, valamint a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. konzorciuma.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Előfizetési csomagajánlataink


Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

2023 HIPA

Szipszer Tamás

adószakértő

Főfoglalkozású átalányadózóból katás

Szipszer Tamás

adószakértő

Osztalékfizetés katából visszatért bt.

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2023 január
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
hirdetÉs