hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Pénztárgép-mizéria: itt az NGM válasza az időhúzásra

  • MTI/Adózóna

Két új pénztárgép forgalmazását hagyta jóvá a napokban Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH), ezzel 20-ra bővült az adóhivatali online összeköttetésre alkalmas gépek köre.

A MES Kft. és FEMA-CAS Bt. által gyártott és forgalmazott Komondor KMC-5, valamint a LA PÉNZTÁRGÉP Kft. Által fogalmazott INSPUR 320FECR pénztárgépek alkalmazását is engedélyezte az MKEH. A hivatal honlapján közzétett tájékoztatás szerint Magyarországon már jelenleg már 10 cég 20 pénztárgép típust forgalmazhat.

Az online pénztárgépre való átállás megkönnyítése érdekében három új rendeletet hozott a nemzetgazdasági miniszter. A viszonteladóknak, szervizeknek a rendelet hatálybalépésétől számítva 8 napjuk lesz arra, hogy a náluk megrendelt pénztárgépek leszállítása érdekében intézkedjenek a forgalmazóknál, akiknek – a rendelet hatálybalépésétől számított 8 napon belül – vissza kell igazolniuk a megrendeléseket. Tehát a kereskedőknek, vendéglátósoknak a rendelet kihirdetését követő 8. napig semmit nem kell csinálniuk, csak várni, hogy kapnak-e visszaigazolást a megrendeléseikre. Ha a cserével érintett vállalkozó nem kap visszaigazolást 8 napon belül, akkor lehetősége nyílik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) internetes felületén gépet rendelni.

A NAV honlapjának előnye, hogy ezen a felületen kizárólag érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező és ténylegesen forgalomba hozható pénztárgépekre adható le megrendelés, amely közvetlenül a forgalmazókhoz jut el, így mindenki biztos lehet abban, hogy a megrendelése nyomán valóban kap pénztárgépet.

A NAV tapasztalatai szerint olyan megrendelési gyakorlat alakult ki a pénztárgéppiacon, amely gátolja a pénztárgépek tömeggyártását, így az átállást is nehezíti. A megrendelési problémák jellemzően a viszonteladók, szervizek körében jelentkeztek, mivel ezek a piaci szereplők sok esetben nem konkrét pénztárgéptípusra, hanem több gyártó termékére, vagylagosan, szállítási határidő megjelölése nélkül vettek fel rendelést, amelyeket a gyártók (forgalmazók) felé nem továbbítottak, vélhetően azért, hogy az összegyűjtött megrendelés állománnyal alkupozícióba kerüljenek.

Az új rendelet az NGM szerint orvosolja ezt a problémát. A viszonteladóknak, szervizeknek a rendelet hatálybalépésétől számítva 8 napjuk lesz arra, hogy a náluk megrendelt pénztárgépek leszállítása érdekében intézkedjenek a forgalmazóknál, akiknek – a rendelet hatálybalépésétől számított 8 napon belül – vissza kell igazolniuk a megrendeléseket.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Ingatlanértékesítés szja-kötelezettségének kezdete

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Üzletrész-tulajdonlás

dr. Buzády Csongor, LL.M. (Berlin)

ügyvéd, vállalatfinanszírozási szakjogász

Buzády és Udvari Ügyvédi Iroda, partner

Pótbefizetés visszafizetéséről hozott határozat „szavazati aránya”

dr. Buzády Csongor, LL.M. (Berlin)

ügyvéd, vállalatfinanszírozási szakjogász

Buzády és Udvari Ügyvédi Iroda, partner

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink