hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Kötelezettségvállalással zárult az „Év Terméke” díjazást vizsgáló eljárás

  • adozona.hu

A Gazdasági Versenyhivatal elfogadta a PRODUCT OF THE YEAR HUNGARY Kft. díjazási rendszerére és annak kommunikációja módosítására vonatkozó vállalásait, amelyek teljesülésével a fogyasztók számára egyértelművé válik az Év Terméke Díj tartalma. A hatóság nem állapított meg jogsértést, így bírságot sem szabott ki. A döntés iránymutató lehet a hasonló díjazási rendszereket működtető vállalkozások számára is – írja honlapján a GVH.

A GVH versenyfelügyeleti eljárásban vizsgálta, hogy az „Év Terméke Díj – A fogyasztók döntése alapján” megjelölés (logó) nyomán a fogyasztók milyen tartalmat köthettek a díjhoz, és ehhez képest hogyan működött a díjazási rendszer.

A hatóság álláspontja szerint a díjazás és logója azt a képzetet kelthette a vásárlókban, hogy a megjelöléssel ellátott terméket széles körben végzett, valós tapasztalatokon alapuló piackutatás eredményeként, az adott termékcsoport piacán megtalálható valamennyi termék közül választották legjobbnak. A díjazás rendszere ugyanakkor kizárólag a termékinnovációra fókuszált, így nem vett figyelembe olyan, a fogyasztók számára lényeges és alapvető szempontokat, mint az ár (ár/érték arány), a minőség vagy a megbízhatóság – ez pedig valószínűsíthetően rontotta a fogyasztók tájékozott döntési lehetőségét a jutalmazott termékekkel kapcsolatosan.

A vállalkozás kötelezettségvállalási nyilatkozatában vállalta, hogy a GVH kifogásai alapján a díj címét a következőre módosítja: „Év Terméke Díj – innovatív termékek lakossági kutatása alapján”, továbbá kiegészítő és helyreigazító információkat tesz közzé honlapján, amelyek világosabbá teszik a logó üzenetét.

A cég emellett új belső eljárásrend bevezetését is vállalta, amelynek keretében szigorítja díjazási rendszerét, azaz, ezentúl – többek között – több terméket vet össze, és nagyobb súllyal veszi figyelembe a tapasztalaton alapuló fogyasztói véleményeket. A társaság képzést szervez munkatársainak, valamint honlapja szakmai aloldalán és egy nyilvános fórumon is felkelti a piaci szereplők figyelmét a GVH elvárásai iránt. A cég vállalta azt is, hogy vállalkozáscsoportjának tagjainál is kezdeményezi belső megfelelési programok bevezetését, a díjazási rendszerek felülvizsgálatát és a munkatársak részvételét a képzésen.

A cég a díj nevének módosítását követően független piackutatóval végeztet felmérést a fennmaradó aggályok és a lehetséges fogyasztói értelmezési problémák kiszűrésére a termékek pályáztatáson alapuló díjazásáról, majd a tapasztalatokat beépíti belső eljárásrendjébe.

A GVH arra a megállapításra jutott, hogy a kötelezettségvállalási csomag és az azzal elérhető eredmények (a piaci szereplők és a fogyasztók tudatosságának növelése, iránymutatás a pályázati alapú díjazási rendszerekről) biztosítják a közérdek hatékony védelmét. A hatóság ezért elfogadta a kötelezettségvállalást, így nem állapított meg jogsértést – olvasható a gvh.hu-n.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Növénybiztosítás díjbekérő, számla?

Nagy Norbert

adószakértő

Autóbérlés 3. országbelinek

Bunna Erika

adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink