adozona.hu
Ilyen a negatív infláció
//adozona.hu/altalanos/Itt_a_negativ_inflacio_DEL145
Ilyen a negatív infláció
Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 0,2 százalékkal alacsonyabbak voltak, mint egy évvel korábban – jelentette a KSH. Ezen időszak alatt jelentősen csökkent az üzemanyagok ára. A legnagyobb mértékben a fogyasztási főcsoportok között a szeszes italok, dohányáruk és a tartós fogyasztási cikkek drágultak.
Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 0,2 százalékkal alacsonyabbak voltak, mint egy évvel korábban – jelentette a KSH. Ezen időszak alatt jelentősen csökkent az üzemanyagok ára. A legnagyobb mértékben a fogyasztási főcsoportok között a szeszes italok, dohányáruk és a tartós fogyasztási cikkek drágultak.
12 hónap alatt, 2015. márciushoz viszonyítva:
a fogyasztói árak átlagosan 0,2 százalékkal mérséklődtek. Az élelmiszerek ára 0,7 százalékkal emelkedett, ezen belül a cukoré 18,9, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 18,4, az étolajé 9,1 százalékkal. A sertéshús ára 19,3, a tejé 10,5, a sajté 7,4 százalékkal csökkent. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 2,4, a tartós fogyasztási cikkek 1,7, a szolgáltatások 1,4, a ruházkodási cikkek 0,4 százalékkal drágultak. A háztartási energia ára a főcsoport átlagában nem változott. Az egyéb cikkekért (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek) 5,7, ezen belül a járműüzemanyagokért 14,8 százalékkal kevesebbet kellett fizetni.
1 hónap alatt, 2016. februárhoz viszonyítva:
a fogyasztói árak átlagosan 0,1 százalékkal emelkedtek. Az élelmiszerek ára 0,2 százalékkal mérséklődött, ezen belül a csokoládé, kakaó 2,8, a tej 2,0, sertéshús 1,8, a sajt 1,4 százalékkal került kevesebbe. Nőtt többek között a cukor (1,8 százalék) és az idényáras élelmiszerek (1,7 százalék) ára. A szezonváltás miatt a ruházkodási cikkek drágultak a legnagyobb mértékben (1,1 százalék). Az egyéb cikkek átlagosan 0,5, ezen belül a járműüzemanyagok 1,2 százalékkal drágultak. A tartós fogyasztási cikkek ára és a szolgáltatásoké egyaránt 0,2 százalékkal nőtt. A háztartási energia és a szeszes italok, dohányáruk ára nem változott.
2016. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest:
a fogyasztói árak átlagosan 0,3 százalékkal emelkedtek.
Hozzászólások (0)