adozona.hu
Így vásároltunk karácsonyi ajándékokat
//adozona.hu/altalanos/Igy_vasaroltunk_karacsonyi_ajandekokat_WFZWA4
Így vásároltunk karácsonyi ajándékokat
A felnőtt magyar internetezők saját bevallásuk szerint a karácsonyi ajándékokra tavaly hozzávetőlegesen 234 milliárd forintot költhettek, amelynek 42 százalékát körübelül 98 milliárd forintot online, 58 százalékát mintegy 136 milliárd forintot pedig offline üzletekben költötték el – derült ki az eNET Internetkutató decemberi és januári felméréseiből.
Az internetkutató az MTI-hez csütörtökön eljuttatott felmérése szerint tavaly év végén az internetezők 90 százaléka, 5 millióan vásároltak karácsonyi ajándékot online (3,7 millióan) vagy offline módon (4,9 millióan).
A kutatásból kiderült, hogy míg 2016-ban 2,1 millióan használták a fekete péntek (black friday) nyújtotta kedvezményeket, addig tavaly csupán 1,7 millió magyar internetező vásárolt az akcióban részt vevő üzletekben és webáruházakban. Az előzetes becslés szerint a forgalom akár 120 milliárd forintot is hozhatott volna, ezzel szemben ennek csupán fele valósulhatott meg.
A tájékoztatás szerint a tavalyi karácsonyi szezonban 100 ezerrel kevesebben, 800 ezren voltak, akik késve kapták meg csomagjukat, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor a tavalyelőtti karácsonyi időszakhoz képest a késés ideje mérséklődött: a 2017-es karácsonyi időszakban átlagosan 4 napot, egy évvel korábban átlagosan 5 napot késtek a csomagok, de 13 százalékuk (egy évvel korábban 12 százalékuk) csomagja még január első hetében sem érkezett meg.
A fekete péntekről szóló felmérésben 838 felnőtt internetező vett részt 2017. december 4. és 8. között, a karácsonyi vásárlásra vonatkozó felmérés pedig 776 internetező bevonásával történt 2018. január 5. és 9. között. Mindkét felmérés nem, kor és régió alapján reprezentálja a 18 évnél idősebb hazai internetezők véleményét.
Hozzászólások (0)