hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Hatalmas nyeremény helyett hatalmas telefonszámlával szembesülhet

  • adozona.hu

A jósműsorok nézői gyakran láthatják, hogy a jósok kiterítik maguk elé az aznapi főnyeremény pénzösszegét, amelyet az a személy vihet el, akire egy megadott leírás a legjobban illik, vagy aki egy feladvány megfejtését kitalálja – írja honlapján a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A GVH fogyasztói jelzések alapján már versenyfelügyeleti eljárásban is vizsgálta a televíziós jósműsorokhoz kapcsolódó kereskedelmi gyakorlatot.

A jósműsorokban megadott leírások között szerepelhet például, hogy a keresett személy személyi igazolványa, adókártyája tartalmazzon meghatározott számokat, a feladvány pedig bizonyos szavak vagy közmondások összeállítása a megadott betűkből.

A jósok általában hosszan biztatják a nézőket, hogy amennyiben illik rájuk a megadott leírás, vagy kitalálták a feladvány megfejtését, ne habozzanak telefonálni, mert hatalmas nyeremény vár rájuk.

A GVH-hoz panasszal forduló fogyasztók általában úgy ítélték meg, hogy tökéletesen illik rájuk a műsorban megadott leírás, illetve rájöttek a feladvány helyes megfejtésére – a hatalmas nyeremény helyett azonban csak egy hatalmas összegű telefonszámlával szembesültek az elhúzódó emelt díjas hívások miatt. A betelefonálókat azonban az élő adásba kapcsolás helyett hosszasan szóval tartották, várakozásra kérték, és ha helyes megfejtésük után a nyereményük szóba is került, annak átadása elmaradt.

A fogyasztói jelzések alapján a GVH javasolja minden nézőnek, hogy mielőtt betelefonál egy jósműsorba, gondolja végig higgadtan a következőket:

» Mielőtt bármilyen interaktív műsorba betelefonál, mindig nézzen utána a szervező vállalkozásnak! Legyen fokozottan óvatos, ha nem átlátható, hogy pontosan ki vagy milyen szervezet, társaság áll a műsor és az esetleges nyereményjáték mögött!

» Mielőtt telefonál, keresse fel a szervező honlapját, és olvassa át a műsor szabályzatát, általános feltételeit – különösen az élő adásba kerülésre és az esetleges nyereményjátékra vonatkozóan! Figyeljen arra, hogy a telefonhívás nem feltétlenül garantálja a közvetlen bekapcsolást a műsorba, illetve hogy a várakozás időtartamát és a be nem kapcsolt hívásokat is kiszámlázhatják! Ha nem talál erre vonatkozó tájékoztatást, vagy nem egyértelműek az abban foglaltak, gondolja végig higgadtan, hogy érdemes-e telefonálnia!

» Vegye figyelembe, hogy a műsor egésze, annak kialakítása, így a „legyen itt velünk”, a „nem tudjuk mikor lesz legközelebb”, a „hívjon”, az „egy rövid telefon megéri önnek”, a „fel kell hívnia” és a „tárcsázzon” elemeket tartalmazó kommunikáció nem a fogyasztók átgondolt döntéshozatalára irányuló tájékoztatást szolgálja, hanem a fogyasztó sürgetésének, a döntéshozatal megzavarásának eszköze!

» Gondolja végig, hogy vajon hány személyre illik a műsorban megadott leírás! Ha például megítélése szerint sokan lehetnek olyanok, akiknek személyi igazolványa tartalmaz bizonyos számokat, és eközben a műsorban azt hallja, hogy egyetlen kiválasztott emberre illik a leírás, ismét gondolja végig higgadtan, hogy vajon önnel együtt hány fogyasztó várakozhat már a vonalban!

» Legyen körültekintő a feladványokkal, hiszen ha ön első ránézésre rájött a helyes megoldásra, akkor így lehetnek ezzel mások is! Előfordulhat, hogy a műsorba éppen a helytelen megoldást közlőket kapcsolják be, ezzel is növelve a nézőkre gyakorolt nyomást!

» Ha mégis a telefonálás mellett döntött, és nem kapcsolják rövid időn belül élő adásba, ne engedje, hogy hosszan várakoztassák! Ha valóban ön a nyertes, akkor nem valószínű, hogy néhány percnél többet kell várakoznia arra, hogy élő adásba kerüljön! Amennyiben ez utóbbi nem történik meg, fontolja meg alaposan, hogy érdemes-e tartania a vonalat! – olvasható a gvh.hu-n.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt vállalkozás

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Anya kapcsolt vállalkozása a leány kapcsolt vállalkozásának minősül-e?

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Új lakás bérbeadása, értékesítése

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink