hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Márciusban három ponttal emelkedett a GKI konjunktúraindexe

  • adozona.hu

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint márciusban az üzleti világ és a lakosság is kissé kedvezőbb kilátásokról számolt be, mint tette azt februárban. Így a GKI konjunktúraindexe 3 ponttal tudott emelkedni. A cégek foglalkoztatási szándékai nem változtak érdemben, áremelési tervei valamelyest enyhültek. A gazdálkodási környezet kiszámíthatósága nem változott az előző hónaphoz képest, olvasható a GKI honlapján.

A GKI konjunktúra index, amely a vállalati és lakossági kilátások összefoglaló mutatója, a februári 3 pontos esés után, márciusban 3 ponttal nőtt – azaz értéke lényegében visszatért az év eleji szintre. A tárgyhavi javuláshoz a fogyasztók és az üzleti világ azonos mértékben járult hozzá: a GKI üzleti és fogyasztói bizalmi index is 3–3 pontot hízott. Márciusban az iparban és az építőiparban következett be érezhetően kedvező változás (6, illetve 2 pontos emelkedés), az üzleti szolgáltatók esetében nem változott a kép, míg a kereskedelemben kissé romlott (2 pontos esés).

Az iparban a teljes rendelésállomány megítélése a februárinál lényegesen nagyobb elégedettséget tükröz, s a következő három hónapban várható termelési kilátás is érdemben javult. Ugyanakkor a saját termelésű készletek szintje lényegében nem változott.

Az építőiparban a rendelésállomány értékelése érezhetően javult, de a foglalkoztatási várakozások óvatosabbak lettek.

A kereskedelemben az előző három hónap üzletmenetével való elégedettség kissé romlott, s a készletek is duzzadtak, de a következő három hónapban várható megrendelések értékelése kedvezőbb lett.

A szolgáltató ágazatban az előző három hónap üzletmenetének megítélése érdemben javult, de a következő három hónapra vonatkozó forgalmi várakozás, illetve a foglalkoztatási tervek kissé romlottak.

A vállalkozások foglalkoztatási hajlandósága márciusban sem változott érdemben, a létszám bővítését és csökkentését tervezők aránya nagyjából megegyezik. A derűlátók alkotják a többséget az iparban és az üzleti szolgáltatások területén, míg az építőiparban a borúlátók.

Az üzleti szféra összesített áremelési tervei márciusban csökkentek, különösen a kereskedelemben és a szolgáltató szektorban. A gazdálkodási környezet kiszámíthatósága lényegében nem változott.

A GKI fogyasztói bizalmi indexének márciusi emelkedése belesimul a mintegy másfél éve tapasztalható pozitív trendbe. E hónapban a lakosság mind az elmúlt 12 hónapban tapasztalt pénzügyi helyzetét, mind az ország következő 12 havi gazdasági helyzetét javulónak értékelte februárhoz képest. Ugyanakkor a következő 12 hónapra vonatkozó pénzügyi kilátások, illetve a nagy értékű fogyasztási cikkekre elkölthető saját pénz megítélése nem változott.

A lakosság inflációs várakozása valamelyest emelkedett, s a munkanélküliek számának várható alakulása tekintetében is némi romlás következett be.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Családi gazdaság kilépő tagja

Szarvas Imréné

könyvvizsgáló, adószakértő, könyvelő

Munkabért terhelő párhuzamosan több letiltás

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink