hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Az elektromos rollerek használatát ösztönözné a német kormány

  • adozona.hu

Kormányrendelettel szabályozzák Németországban az elektromos meghajtású rollerek használatát. A szövetségi kormány szerdai ülésén elfogadott rendelettel az elektromobilitás elterjedését ösztönzik.

Az elektromos rollerek a közösségi közlekedéssel együtt "újabb igazi alternatívát kínálnak az autó helyett", ideálisak az úgynevezett utolsó mérföld – a városi közlekedési utak utolsó szakasza, például a busz-, metró- vagy villamosmegálló és az otthon vagy a munkahely közötti távolság – megtételére – emelte ki Andreas Scheuer közlekedési miniszter.

A rendelet két osztályba sorolja a nagyvárosok utcáin egyre gyakrabban látható elektromos rollereket. Az egyik az óránkénti legalább 6 és legfeljebb 12 kilométeres sebességű rollereké, amelyeket 12 éves kortól lehet használni. Ezekkel a rollerekkel járdákon, közös használatú gyalog- és kerékpártutakon és gyalogos övezetekben lehet közlekedni.

A másik osztály az óránkénti 12 kilométernél nagyobb, és legfeljebb 20 kilométeres végsebességre képes elektromos rollereké, amelyekkel 14 éves kortól lehet közlekedni. Ezeket a kerékpárutakon, a kerékpársávokban és a közös használatú busz- és kerékpársávokban lehet használni.

A rendeletet még el kell fogadnia a törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarájának, a Bundesratnak. Ez a szövetségi kormány közleménye szerint május 17-én történhet meg, így a rendelet még az idén tavasszal hatályba léphet.

A német biztosítótársaságok szövetsége (Gesamtverband der Deutschen Versicherungswirtschaft - GDV) viszont bírálta a rendeletet. Siegfried Brockmann, a GDV szakértője szerint az elektromos rollerek a járdákon és a gyalogos övezetekben fokozzák a balesetveszélyt.

Egy szabályosan, 11,9 kilométeres sebességgel közlekedő roller legalább kétszer gyorsabban halad, mint egy gyalogos, és egy kocogónál is jóval gyorsabb – húzta alá a balesetekkel foglalkozó kutató német hírportálokon idézett nyilatkozatában, amelyben hozzátette, hogy a kormány szabályai komoly veszélynek teszik ki és hátrányos helyzetbe hozzák a gyalogosokat a közterületek számukra elkülönített részein, ezért a Bundesratnak el kell utasítania a rendeletet.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Bt. kültag alkalmi munkavállalóként

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink