hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Visszacsúszott az Apple a világ legértékesebb márkáinak rangsorában

  • MTI

Az Amazon lett a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2023-es Global 500 ranglistája alapján.

A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 299,3 milliárd dollár, ami 15 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 350,3 milliárd dollárnál.

A két évig listavezető Apple a második helyre csúszott vissza, márkaértéke 16 százalékkal, 297,5 milliárd dollárra csökkent.

A képzeletbeli dobogó harmadik helyén nem történt változás, maradt a Google 281,4 milliárd dolláros márkaértékkel.

A negyedik helyen a Microsoft áll 191,6 milliárd dollárral, az ötödik pedig az Egyesült Államok és a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Walmart 113,8 milliárd dollárral. A hatodik a Samsung 99,7 milliárd dolláros márkaértékkel, majd a hetedik a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC) 69,5 milliárd dollárral, a nyolcadik a Verizon 67,4 milliárd dollárral, a kilencedik a Tesla 66,2 milliárd dollárral, a lista tizedik helyezettje pedig a TikTok lett 65,7 milliárd dollár márkaértékkel.

A friss listán 48 technológiai márka szerepel, kettővel kevesebb az egy évvel korábbinál, miután a Snapchat és a Twitter kikerült.

A technológiai márkák nagy vesztesei között szerepelt egyebek között a Samsung Group (a márka értéke 7 százalékkal 99,7 milliárd dollárra csökkent), az Alibaba.com (10 milliárd dollár, –56 százalék), a Facebook (59 milliárd dollár, –42 százalék) és a WeChat (52 milliárd dollár, –19 százalék).

Az ágazaton belüli legnagyobb érkéknövekedést a LinkedIn érte el, 49 százalékkal 15,5 milliárd dollárra, illetve az Instagram 42 százalékkal, 47,4 milliárd dollárra.

A Tesla és a BYD a világ leggyorsabban növekvő márkái közé tartoznak, ami az elektromos járművek iránti kereslet növekedésével függ össze. A BYD kínai elektromosautó-gyártó márkaértéke 57 százalékkal, 10,1 milliárd dollárra emelkedett, az amerikai Tesláé pedig 44 százalékkal, 66,2 milliárd dollárra nőtt.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink