adozona.hu
Akiket a sírás kerülget a debreceni BMW-gyár miatt, és akik örülnek
//adozona.hu/altalanos/Akiket_a_siras_kerulget_a_debreceni_BMWgyar_V02GG3
Akiket a sírás kerülget a debreceni BMW-gyár miatt, és akik örülnek
Kétszáznál is több helyrajzi szám és megbecsülhetetlen számú tulajdonos osztozik azon a 400 hektáron, ahol a BMW új gyára épül Debrecenben. A hvg.hu sokak tulajdonossal, köztük a legnagyobb terület bérlőjével is beszélt. Hivatalos ajánlatot egyelőre senki sem kapott arról, hogy az önkormányzat mennyit fizetne a földekért, vagy adna-e másik területet cserébe. A leendő gyár környékén lakók közül sokan aggódnak, hogy felborul az életük – írja a hvg.hu.
A debreceni Agrárgazdaság Kft. az egyik legnagyobb foglalkoztató a hajdúági megyeszékhelyen, 170 embernek ad munkát. A cég vezetőjéhez házhoz ment a város polgármestere, hogy jelezze, hamarosan nagy léptékű fejlesztés lesz azon a területen.
Ahhoz, hogy elkészülhessen Debrecenben a BMW gyára, 400 hektár föld tulajdonosával kell megegyeznie az önkormányzatnak. Akkora területről van szó, mintha 571 focipályát tennénk egymás mellé – érzékelteti a lap.
A legnagyobb területet, 400-ból 230 hektárt, Forgács Barna cége, az Agrárgazdaság Kft. bérli. A tulajdonosok magánszemélyek. Hogy rajtuk kívül hány gazdája van még a 400 hektárnak, és kik ők, Forgács Barna szerint senki sem tudja pontosan. A nagyvállalkozó azt valószínűsíti, hogy olyan emberekről van szó, akik a kárpótlási törvény végrehajtása során jutottak itt földhöz.
„Értékes földterületekről van szó” – erősítette meg az ügyvezető igazgató is, és úgy becsülte, hogy azon a részen, ahol a BMW gyárat épít, egy hektár föld értéke 40 aranykorona lehet. A Magro.hu összefoglalója szerint Magyarországon egy hektár aranykoronában kifejezett értéke átlagosan 19. Gyengébb minőségűnek számítanak a 0 és a 17 aranykorona közé esők, jónak a 17 és a 25 közöttiek, kiválónak pedig a 25 aranykoronánál többet érők.
Ahány ember, annyi vélemény
Nagymacs egyike azoknak a Debrecenhez tartozó zsáktelepüléseknek, amelyeknek közelébe esik majd az építkezés. A városrész eddig főként a kispénzű vagy a fiatal, kisgyerekes családok körében volt népszerű falusias jellege és az ott található olcsó ingatlanok miatt.
Nagymacson megoszlanak a vélemények a gyárépítésről, döntően örülnek a beruházásnak az emberek. Abban bíznak, hogy az üzemben normális fizetésért lehet majd dolgozni, „mert igen, a multi kifizet, nem úgy, mint a magyar maszek, tisztelet a kivételnek” – írta egyikük, majd felsorolta, mi mindent vár a német autógyár felbukkanásától: „remélhetőleg lesz normális buszjárat, rendes infrastruktúra, esetleg kerékpárút, az ingatlanárak emelkednek majd, és még előfordulhat az is, hogy kornyadozó, alvó falucskánk felvirágzik”.
Más abban bízik, hogy újra megnyitják az iskolát, sőt, nemcsak iskola, lesz, hanem óvoda, bölcsőde is.
Olvassa el a teljes cikket a hvg.hu-n!
Hozzászólások (0)