hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

800 alkalmazottját elbocsátotta, működését felfüggesztette a legnagyobb brit tengeri komptársaság

  • MTI

Személyzetének több száz tagját elbocsátotta csütörtökön a legnagyobb brit tengeri komptársaság, a P&O Ferries, és a következő napokra felfüggesztette működését is. Több brit kikötőben tiltakozó megmozdulások kezdődtek, sok hajóról nem hajlandók távozni az elbocsátott tengerészek.

A cég bejelentette, hogy azonnali hatállyal 800 alkalmazott munkaviszonya szűnik meg; valamennyien a vállalat hajóin szolgálnak.

A P&O Ferries azzal indokolta a lépést, hogy a cég – amelyet három éve a dubaji székhelyű DP World konglomerátum vásárolt meg több mint 300 millió fontért – az elmúlt egy évben 100 millió fontos veszteséggel működött, főleg a koronavírus-járvány okozta forgalomkiesés miatt.

A közlemény szerint a veszteséget az anyavállalat fedezte, de ez a helyzet nem fenntartható, és a cég a jelenlegi állapotában nem tekinthető életképes üzleti vállalkozásnak.

A P&O Ferries csütörtökön leállította hajóit is, és közölte, hogy kompjai „a következő néhány napban” nem közlekednek.

A vállalat a legnagyobb forgalmú útvonalakon üzemelteti kompjáratait, köztük a délkelet-angliai Dover és a franciaországi Calais között, amely a világ egyik legforgalmasabb kereskedelmi tengerhajózási útvonala.

A cég közölte, hogy utasait és teherforgalmi ügyfeleit, akiknek már lefoglalt jegyük van, saját költségén átirányítja más komptársaságok hajóira.

Ennek ellenére csütörtök délután már hosszú kamionsorok torlódtak a doveri kompkikötő bejáratánál.

A hajózó személyzetet képviselő közlekedési szakszervezet, az RMT csütörtöki állásfoglalása szerint a P&O Ferries valójában a brit személyzetet akarja olcsóbban dolgozó külföldi munkavállalókkal felváltani.

A szakszervezet illetékesei arról számoltak be, hogy a munkaközvetítőkön keresztül toborzott új, külföldi alkalmazottak máris megérkeztek a P&O által használt kikötőkbe, és buszokon ülve várják, hogy felmehessenek a hajókra.

Több hajót ugyanakkor az elbocsátott alkalmazottak nem hajlandók elhagyni, és felhúzták a kompokra vezető feljárókat is.

Az RMT szakszervezet beszámolt arról is, hogy a P&O Ferries felbérelt egy biztonsági céget, amelynek maszkot viselő, bilincsekkel felszerelt alkalmazottai megpróbálják eltávolítani az elbocsátott tengerészeket a kompokról.

A P&O Ferries a koronavírus-járvány előtt évente tízmillió utast szállított és a nagy-britanniai tengeri teheráru-forgalom 15 százalékát bonyolítja le.

Grant Shapps brit közlekedési miniszter csütörtöki nyilatkozatában súlyos aggályainak adott kifejezést és közölte, hogy a kormány sürgős egyeztetést kezdett a kialakult helyzetről az üzemeltetővel.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Előfizetési csomagajánlataink


Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Pénztárgép használata

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Katából társasági adózásra visszatérő bt. osztalékfizetése 2023-ban

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Áfa – teljesítési idő

Nagy Norbert

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2022 október
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
hirdetÉs