hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

NAV-tájékoztató: mi a teendő, ha blokkolja a pénztárgépet az adóhatóság?

  • adozona.hu

Ha a hírközlési szolgáltató szünetelteti vagy korlátozza a pénztárgép üzemeltetőjének biztosított adatkapcsolati szolgáltatást, akkor a NAV a hírközlési szolgáltató erről szóló jelzése alapján blokkolja a pénztárgépet. Az adóhivatal tájékoztatót tett közzé honlapján arról, hogy mi a teendője az üzemeltetőnek, ha pénztárgépét az adatkapcsolat szüneteltetése vagy korlátozása miatt blokkolta a NAV.

A pénztárgépek adatait a NAV online, közvetlen lekérdezéssel éri el, amihez online adatkapcsolat szükséges. Ehhez az üzemeltetőnek előfizetői szerződést kell kötni egy hírközlési szolgáltatóval, amely biztosítani tudja a pénztárgép-adatszolgáltatáshoz szükséges kapcsolatot.

Azt, hogy a NAV milyen esetekben blokkolja a pénztárgépet, a 48/2013. NGM-rendelet 50/B paragrafusa határozza meg. Az egyik ilyen eset, amikor a hírközlési szolgáltató szünetelteti vagy korlátozza a pénztárgép üzemeltetőjének biztosított adatkapcsolati szolgáltatást. Ekkor a NAV a hírközlési szolgáltató erről szóló jelzése alapján blokkolja a pénztárgépet.

A NAV nem vizsgálja, hogy a szolgáltatást milyen okból szüneteltették vagy korlátozták (például díjtartozás, egyéb szerződéses kötelezettség nem teljesítése stb.), ez kizárólag az üzemeltető és a szolgáltató közötti szerződéses jogviszony tárgya, ami nem tartozik a NAV hatáskörébe.

Blokkoláskor a NAV szervere egy "elektronikus üzenetet" küld a pénztárgépnek, aminek eredményeként a pénztárgép blokkolt állapotba kerül. Blokkolt állapotban a gép nem alkalmas üzemszerű használatra, így például nyugta sem állítható ki vele.

A pénztárgépet használók onnan tudják meg, hogy a NAV blokkolta a berendezést, hogy úgynevezett technikai tájékoztatás bizonylatot nyomtat a gép, amelyre az adóhatóság utasította. A kinyomtatott bizonylaton szerepel, hogy a NAV blokkolta a pénztárgépet. A pénztárgép a tájékoztató bizonylatot automatikusan nyomtatja ki, a nyomtatási utasítás fogadását követő első napi zárás végrehajtása után.

További részleteket ITT olvashat arról, hogy mit tehet az üzemeltető a pénztárgép blokkolásakor.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink