adozona.hu
Hogyan maradjunk zöldek az energiavészhelyzetben?
//adozona.hu/BrandContent/Hogyan_maradjunk_zoldek_az_energiaveszhelyz_HR0MQT
Hogyan maradjunk zöldek az energiavészhelyzetben?
Nem könnyű a kérdés. Amikor mindenki azon küzd, hogy valahogy kigazdálkodja az egekbe szökött energiaárakat, a vállalkozások megpróbálnak talpon maradni, sajnálatos módon, de érhetően kevesebb figyelem juthat a környezettudatossági szempontokra, arra a bizonyos ESG-re. De azért van erre is megoldás.
Finoman szólva nem indultak jól a 2020-as évek. Alig csillapodott – igaz, nem tűnt el teljesen – a koronavírus-járvány, máris jött az orosz-ukrán háború. Pedig 2022-őt tavaly még úgy harangozták be, mint amely az ESG (azaz az Environment, Social, Governance – környezetvédelmi, társadalmi és irányítási szempontból fenntartható fejlődés) éve lesz. Hát nem az lett, ezt a titulust sajnos elvitte a háború.
Amely a harcoló felek emberéleteket követelő következményei mellett az egész világra kiható súlyos hatásokkal járt. Nevezetesen: a már a harci cselekmények előtt is felfelé araszoló energiaárak az egekbe szöktek, amit a többszörösére ugrott gáz- és áramárak formájában már idehaza is kezdünk érezni.
Ilyen körülmények között, valljuk meg, nem könnyű az ESG-szempontokat érvényesíteni. Ami azért is fájó, mert egy tavaly nyáron napvilágot látott felmérés kimutatta, hogy a Covidnak a sok rossz mellett az egyik jótékony hatása – a digitalizáció mellett – például éppen az volt, hogy a jegybankok, az állami vagyonalapok és az állami nyugdíjalapok körében még erősebbé vált az ESG-szemlélet, ami nemcsak a befektetési stratégiájukban volt tetten érhető, hanem abban is, hogy a vállalatokat ösztönözték arra, álljanak át a fenntartható működésre.
Ebbe rondított bele a háború, az energetikai piac jelenlegi negatív hatásain keresztül, ami kétségtelenül megnehezíti azt, hogy a cégek megfeleljenek az ESG által támasztott követelményeknek. Most láthatják visszaigazolva lépéseik helyességét azok a munkaadók, akik a fenntarthatósági törekvéseikben már megtették az első lépéseket, fejlesztettek, és egyfajta önképző pályára állították át a szervezetüket.
Különösen a Z generációnál érződik mindez, hiszen ők még a mostani, háborúval terhelt időszakban is elvárják, munkáltatójuk látható cselekedetek sorával bizonyítsa, valóban tenni akar a környezetvédelmi és társadalmi problémák megoldásáért, annak aktívan részese kíván lenni.
A szoftverbevezetési projektek megrendelőinek visszajelzéseiből pedig az derül ki egyértelműen, hogy ezek a projektek igenis találkoznak a munkavállalói elvárásokkal, fokozzák a kapcsolódó elégedettséget.
Mi sem természetesebb tehát, hogy például az L-SOFT is a szoftverfejlesztési folyamatainál veszi figyelembe a fenntartható és versenyképes működés kulcsfontosságú elemeit. Már csak azért is, mert az utóbbi években a HR-terület szoftverei iránt is nőtt a kereslet, nem véletlenül: a pandémia miatt általánossá vált home office sokszor nehezen kezelhető távolságba vitte a munkatársakat, a biztonságos munkakörülmények pedig megkövetelték a lehetőség szerinti érintésmentességet ezen a területen is. Emiatt érthetően előtérbe került az igény például az akár e-aláírással, önkiszolgáló HR-szoftverekben publikálható igazolások, nyilatkozatok, dokumentumok iránt.
A HR, ezen belül a bérszámfejtés mindig is a papírigényes, sokszor digitálisan elhanyagolt vállalati területek közé tartozott, mivel nem tartozik szorosan az alaptevékenységhez. Jött a pandémia, és óriási lendülettel lökte a cégeket az új HR-szoftverek bevezetése felé. „Ám az, hogy a folyamatot digitalizáljuk, még nem jelenti azt, hogy eljutottunk a biztonságos fenntarthatósági zónába” – mutat rá Lencsés Sándor, az L-SOFT vezérigazgatója.
A cég a 30 éve fejlesztett Piramis humán szakértői rendszere webes szoftvereivel válaszolta meg az aktuális közép-, illetve nagyvállalati elvárásokat. Gyorsan reagálva a foglalkoztatásban felbukkant legújabb vállalati igényekre is, 2021 végén piacra dobta a home office és egyéb távolléteket adminisztráló webes önkiszolgáló szoftverét, a Piramis Távolléteim-et. A szoftver lehetővé teszi, hogy a munkavállaló tervezze, igényelje a különböző távolléteit, melyet ezt követően a vezető elbírál, és a döntésről a beosztott haladéktalanul értesül.
Ugyancsak a hibrid foglalkoztatás generálhatja akár a képzési stratégia felülvizsgálatát is, a távolról dolgozók esetében például a soft skillek fejlesztését, vagy az e-learning megoldások térnyerését. Az L-SOFT szoftverválasza erre a vállalati problémára pedig az ugyancsak 2021-es Piramis Képzéseim, amely segítheti a megnövekedett képzési igények adminisztrációját, szervezését, az elérhető tréningek, oktatások publikációját a munkatársak felé, majd a jóváhagyási, döntési folyamatot is megkönnyíti a könnyen, akár egy mobiltelefonról elérhető felülettel.
„Az e-aláíráshoz kapcsolódó technológiai fejlesztésünk komoly üzenet, amellyel szeretnénk elérni, hogy a fenntarthatóság mindig komoly, döntő érv és érték legyen a vállalati beruházások esetében” – mondja Bakó Krisztina, az L-SOFT vezérigazgató-helyettese, egyben a kereskedelemért felelős vezetője.
Azt egyébként, hogy az L-SOFT a szoftverfejlesztési folyamataiban is mennyire érvényesítette az ESG alapjaira épített működést, fontos visszaigazolás, hogy a cég a #eSignature&Piramis IGAZOLÁSaim pályázatával elnyerte a HRKOMM Award Környezettudatos munkahely kategóriában a Bronz minősítést.
Az oldalon elhelyezett tartalom az L-SOFT Zrt. közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében az Adózóna.hu szerkesztősége nem vett részt.