hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A cégkaput kell használniuk január 1-jétől a gazdálkodó szervezeteknek

  • MTI
2

A Belügyminisztérium közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy a gazdálkodó szervezeteknek január 1-jétől kötelező a cégkapu szolgáltatás használata. A vállalkozások a cégkapun keresztül lesznek online kapcsolatban a hivatalokkal, illetve a hivatalok a vállalkozásokkal.

A BM az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: a vállalkozások minden hivatalos iratukat egy helyről, biztonságosan érhetik majd el.

Kiemelték: a cégkapu használatára kötelezett gazdálkodó szervezetek ide nem értve az egyéni vállalkozókat elektronikus ügyintézésére a jogszabály kizárólag arra vezet be átmeneti időszakot, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal (NAV) kapcsolatot tartsanak. Vagyis a gazdálkodó szervezetek adóügyeikben jövőre még az eddig megszokott módon, képviselőik ügyfélkapu-tárhelyén keresztül is kapcsolatba léphetnek a NAV-val, azonban január 1-jétől minden más hivatalos ügyüket a cégkapun keresztül kell intézniük.

A tárca közölte: a gazdálkodó szervezetek a cegkapu.gov.hu oldalon pár perc alatt elvégezhetik a regisztrációt.

Az érdeklődők további információkat a http://ekozig.mo.hu/cegkapu weboldalon olvashatnak.

Az adózás rendjének 2018-as változásairól, és annak az adóellenőrzésre gyakorolt hatásáról bővebben olvashat a 2018. februárjában megjelent kiadványunkban, amelyet a HVG Kiadó webshopjában kiadói kedvezménnyel vásárolhat meg.
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (2)
Ruszin Zsolt

A cégkapu nincs kész. A hiányzó funkciókat várhatóan hamarosan pótolni fogják. Reméljük, hogy a kezdeti problémák ellenére a cégkapu siker lesz.

pp528

Úgy tűnik, a regisztrációhoz megadták a szükséges támogatást, de a napi ügyintézéshez még nem. Így például nem találtam leírást arról, hogy miként lehet újabb személyt regisztrálni a cég teljes körű, vagy éppen adózási ügyintézéséhez. Úgy gondolom, az elektronikus ügyintézés esetén sem jó megoldás, ha kizárnak egy önálló képviseleti joggal rendelkező vezetőt abból, hogy azonnal hozzáférjen az elektronikusan érkező információkhoz.

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink