hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Felajánlás a társasági adóból – fontos tudnivalók példákkal

  • Szipszer Tamás adótanácsadó, mérlegképes könyvelő

A társasági adó alanyai 2026. május 31-éig jogosultak felajánlani a végleges adójuk maximum 80 százalékát, mely alapján adójóváírásra lesznek jogosultak. Írásunkban összeszedtük az adófelajánlással kapcsolatos fontosabb tudnivalókat.

A társasági adó területén – számos adóalap-csökkentő lehetőség és adókedvezmény mellett – 2015. január 1-jétől van lehetőség az adó felajánlására is.

Az adót kétféle célra lehet felajánlani, mely célok igazodnak a társasági adózás támogatási rendszeréhez.

A felajánlási célok az alábbiak:

• a mozgóképről szóló 2004 évi II. törvény szerinti filmalkotás előállítása,

• látvány-csapatsport támogatása.

felajánlás a társasági adóból, társasági adó, tao, adójóváírás, látvány-csapatsport, tao-felajánlás, labdarúgás, kézilabda, kosárlabda, röplabda,  jégkorong, vízilabda,
Látvány-csapatsportnál valamennyi támogatási cél részesülhet felajánlásban.
Forrás: The Hoop

Látvány-csapatsportnak minősülnek az alábbi sportágak:

• labdarúgás,

• kézilabda,

• kosárlabda,

• röplabda,

• jégkorong,

• vízilabda.

Látvány-csapatsport esetében az összes támogatható szervezet részére, azaz

• országos sportági szakszövetség részére,

• országos sportági szakszövetség tagjaként működő amatőr sportszervezet részére,

• országos sportági szakszövetség tagjaként működő hivatásos sportszervezet részére,

• látvány-csapatsport fejlesztése érdekében létrejött alapítvány részére,

• a Magyar Olimpiai Bizottság részére

fel lehet ajánlani az adót.

A látvány-csapatsport esetében valamennyi támogatási cél részesülhet felajánlásban, azaz szóba jöhet az utánpótlás-nevelés, a versenyeztetés, a képzés stb. támogatása is a felajánlási rendszer keretében.

OLVASSA TOVÁBB! Erről szól még a cikk:

• mikor lehet megtenni a felajánlást,

• hogyan kell felajánlani az adót,

• milyen igazolással kell rendelkezni,

• mekkora a felajánlható összeg maximuma,

• kik kapják meg a felajánlott összeget,

• milyen feltételek fennállása esetén utalja ki az adóhatóság a felajánlást,

• melyek az adójóváírás szabályai,

• példák az adójóváírásra.

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Jelentési kötelezettségek a NAV felé

Szipszer Tamás

adószakértő

Kártalanítás továbbszámlázása

Szipszer Tamás

adószakértő

Társas vállalkozó kata mellett

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2026 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Együttműködő partnereink