adozona.hu
Fokozott higiéniai intézkedéseket vezettek be egyes ételkiszállító cégek
//adozona.hu/koronavirus_jarvany/Fokozott_higieniai_intezkedeseket_vezettek__0L0NG8
Fokozott higiéniai intézkedéseket vezettek be egyes ételkiszállító cégek
Fokozott higiéniai intézkedéseket vezettek a koronavírus terjedésének megelőzése érdekében az ételkiszállító cégek, amelyek a forgalom növekedésére számítanak.
Megjegyezték, hogy a rendelések száma a vírust megelőzően is folyamatosan nőtt, így nehéz megállapítani, hogy az elmúlt pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a járvány.
A koronavírus-járvány miatt a NetPincér számos óvintézkedést vezetett be, amelyeket partnereinek is javasolt. A fokozott higiéniás intézkedések betartása mellett javasolják a közeli fizikai kapcsolat kerülését, az eszközök, valamint a kiszolgálási területek naponta többszöri fertőtlenítését minimum 60 százalékos alkoholtartalmú tisztítószerrel, valamint a futárpartnereknek kézfertőtlenítőket is beszereztek. A rendelések bármikor, nem csak a járvány alatt kiegyenlíthetők interneten bankkártyával és SZÉP-kártyával is, így aki szeretné akár teljesen elkerülheti az érintkezést a futárral.
A Teletál Ételfutár Kft. egyelőre nem tapasztal érdemleges változást a forgalomban. Úgy vélik, ha az emberek otthonmaradásra kényszerülnek, akkor nem szívesen járnak majd el vásárolni, és biztonságosabbnak érzik majd, hogy az ételt házhoz rendeljék. Ezért rohamra számítanak, amelyre a megerősített munkaerőállománnyal, valamint jelentős alapanyag tartalék felhalmozásával készülnek – közölték az MTI-vel.
A termelőüzemükben alapvetően nagy hangsúlyt fektetnek a higiéniára, folyamatos a szájmaszk és a gumikesztyű használata, fertőtlenítés. Mindezek mellett folyamatos a dolgozók hőmérsékletének mérése és fokozottan figyelik is őket – tájékoztatott a cég.
A Wolt „érintésmentes” étel-házhozszállítást vezet be. Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) legutóbbi állásfoglalása szerint a koronavírus járvány ideje alatt az ún. érintésmentes ételkiszállítás a legbiztonságosabb élelembeszerzési forma, mivel a koronavírus – ahogyan a légúti betegséget okozó kórokozók többsége – cseppfertőzéssel és közvetlen emberi érintkezéssel terjed, a személyes kapcsolat elmaradásával a lehető legkisebbre csökkenthető a fertőzésveszély.
Az EFSA tanulmány szerint a koronavírus nem fertőz tovább főtt étellel. Az éttermekben alapesetben is rendkívül szigorúak a készítésre és a csomagolásra vonatkozó szabályok, amelyekre jelen körülmények között még inkább odafigyelnek. Az ételkiszállító Wolt pedig lehetőséget biztosít arra, hogy a kiszállítás során az ügyfél ne is találkozzon a futárral. „Miután az applikációban kiválasztjuk és megrendeljük az ételt, ugyanott kifizetjük az árát, majd a megjegyzés rovatban jelezzük a futárnak, hogy hová kézbesítse az ételt” – mondta Tajta Ákos, a Wolt ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „kézenfekvő megoldás a bejárati ajtó előtti küszöb, ahová nyugodtan kimehetünk, miután elment, anélkül, hogy bárkivel is érintkezni kéne. Ezáltal teljes egészében érintésmentes és biztonságos lesz az ételkiszállítás”.
A futárok kiemelt figyelmet szentelnek az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlásainak maximális betartására: folyamatosan fertőtlenítik a szállításhoz használt eszközöket és kezüket is. Külön felkészítették őket a speciális kézbesítésre éppúgy, mint a hasonló helyzetekben elvárt higiénés óvintézkedések kötelező és rendszeres megtételére.
Az ételszállító cégnél már az elmúlt két nap során is jelentős volt a forgalomnövekedés, és felkészült a külföldi országok tapasztalatai alapján várható – akár kiugróan magas – rendelésszám-emelkedésre is – írja közleményében a Wolt.
Hozzászólások (0)