hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Július 1-jétől új díjszabás a posta vámügynöki szolgáltatásaiért

  • adozona.hu

A Magyar Posta megújítja vámügynöki szolgáltatásának díjazását július 1-jétől, amikortól megszűnik az Európai Unión kívülről rendelt, 22 eurónál kisebb értékű termékek áfamentessége, és vámeljárás, valamint áfafizetési kötelezettség lép fel – közölte a társaság.

Az Európai Unión kívülről rendelt termékek alapvetően áfa- és vámkötelesek jelenleg is, hiszen az uniós vámhatáron kívülről érkeznek, ugyanakkor az uniós jogszabály értelmében a 22 eurónál kisebb értékű termékek áfamentességet élveznek. Ez a mentesség szűnik meg július 1-jétől, ami nem csupán áfafizetési kötelezettséget jelent, hanem egyúttal kötelező vám elé állítást is. A 22 eurónál nagyobb értékű termékekre vonatkozóan a Magyar Posta eddig is végzett vámkezelést, egységesen 3500 forintért – ismerteti a közlemény. 

A jogszabályi változással egyidejűleg a posta a vámkezeléshez teljesen új díjrendszert alakított ki, amely a termékek értékével arányosan, sávosan határozta meg díjakat. Példaként említették, hogy ha a magánszemély rendeléskor csak a termék árát fizette meg, akkor 10 eurós termékérték alatt, online fizetésnél 399 forint, 10-22 euró között 499 forint lesz a vám elé állítás díja. Amennyiben viszont utánvéttel, azaz kézbesítéskor fizet a címzett, akkor a díj 799, illetve 899 forintra emelkedik. 

A közlemény szerint értéktől független, 399 forintos egységes díjat állapított meg a posta arra az esetre, amikor a termék értéke nem haladja meg a 150 eurót, és a vásárló a megrendeléskor a webshopnak az áfával megemelt árat fizeti ki online. Az áfa kifizetése azonban hiába történik meg előre, a vásárláskor, a vámkezelés akkor is kötelező.

Az áfamentesség megszűnése miatt a vámeljárások száma előzetes becslések szerint 70-80-szorosára is nőhet. A küldemények gyors feldolgozása érdekében a posta azt kéri, hogy rendeléskor az e-mail-címet és a telefonszámot is adják meg a vásárlók, ellenkező esetben ajánlott levélben tudja értesíteni a Posta a címzettet a küldemény érkezéséről.

A Magyar Posta a jogszabályi változásra több milliárdos beruházás keretében informatikai fejlesztéssel, automatizált eljárással készült, valamint logisztikai kapacitásbővítést hajtott végre.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink