hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Felmérés: a válaszadók 60 százalékát érte eredményes kibertámadás az elmúlt 12 hónapban

  • MTI

A magyar informatikai szakemberek 67 százaléka az ügyféladatok védelmét tartja a vállalatok előtt álló legkritikusabb kihívásnak – derül ki a Panda Security MTI-hez eljuttatott felméréséből, amely arra is rámutatott: az elmúlt egy évben a válaszadó cégek 60 százalékát érte eredményes kibertámadás.

A digitális átalakulás eredményeként a vállalatok egyre inkább függenek a technológiától, erősödik az informatikai kockázatoknak való kitettségük is. Az év elején, a davosi Világgazdasági Fórumra kiadott Globális kockázatok című jelentésben 2019 legvalószínűbb kockázati tényezői között – a szélsőséges időjárás, a klímaváltozás és a természeti katasztrófák okozta károk mellett – élen állnak az adatcsalások és adatlopások, valamint a kibertámadások.
    
A spanyol alapítású, a világ 180 országában jelenlévő Panda Security friss magyar felmérése szerint a hazai vállalatok többsége megfelelően védett a kibertámadásokkal szemben, legalábbis így látja a kérdőívet kitöltő 260 kis- és nagyvállalati informatikai szakember. Az ITBN 2019 szakmai konferencia résztvevői körében készült kérdőíves kutatásban csupán a válaszadók 10 százalékának voltak kétségei a szervezete védelmi rendszerének biztonságát illetően.
    
Arra a kérdésre, hogy szerintük melyik területen a legkitettebbek a támadásnak, a válaszadók több mint 56 százaléka említette a mobileszközöket és a külső adathordozókat, és ugyanennyien mondták azt, hogy a felhasználók felől a legsebezhetőbbek a vállalatok.
    
A felmérés szerint az elmúlt 12 hónapban a válaszadók által képviselt cégek 60 százalékánál történt sikeres kibertámadás, ami valamilyen szinten érintette a működésüket. A támadást elszenvedett vállalatok 31 százaléka egy héten belül, 7 százaléka pedig több hónap alatt vagy egyáltalán nem tudta orvosolni a keletkezett problémát.
    
A cégek 62 százalékánál egy napon belül helyreállították az okozott kárt, de az elszenvedett károk közül legtöbben a vállalati működés hatékonyságának csökkenését említették. A dobogó második fokára az adatvesztés került, épphogy megelőzve a belső folyamatok leállását. A válaszadók közel 70 százaléka az ügyféladatok védelmét tartja a legkritikusabbnak.
    
A kibertámadások komoly kockázatot jelentenek a cégeknek, hiszen a leggyakoribb károk súlyos anyagi és imázsveszteséggel járhatnak – idézi a közlemény Gölcz Dénest, a Panda Security hazai ügyvezető igazgatóját, aki úgy látja, a kisebb vállalatok a vártnál rugalmasabban reagálnak az új kihívásokra, és építenek ki újfajta védekezési rendszert a végpontokra.
    
A válaszadók 53 százaléka azt mondta, biztos vagy nagyon biztos abban, hogy a szervezete megfelelően védett a kibertámadásokkal szemben, ami a szakember szerint meglepően magas szám. Ő úgy látja, hogy az üzlettulajdonosok, üzletvezetők valójában akkor szembesülnek a kockázat súlyával és az okozott kár üzleti hatásával, amikor már elszenvedtek egy támadást.
    
A legtöbb támadásra, például a zsarolóvírusokra, van hatékony védelem és minimalizálni lehet a kockázatokat. Az ügyvezető mégis számos példát tud arra, hogy vállalatvezetők, cégtulajdonosok végül kifizették a bűnözők által kért váltságdíjat, hogy visszakapják az adataikat vagy helyreálljon a rendszerük működése.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Üzemi baleset

Széles Imre

tb-szakértő

Gyógytorna

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink