106 találat a(z) selejtezés cimkére

Selejtezés katás vállalkozónál Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállalkozás áfakörös jogállásból alanyi mentes lett, szeretné a készleten lévő anyagait leselejtezni. A készlet vásárlása még áfás időszakban történt, ebben az esetben keletkezik áfafizetési kötelezettsége, és ha igen, azt hogyan kell feltüntetni a bevallásban? Köszönettel

Egyéni vállalkozók, figyelem! Itt az idő áttekinteni a nyilvántartásokat Cikk

Útnyilvántartás, kiküldetési rendelvény, tárgyieszköz-nyilvántartás, beruházási és felújítási költség nyilvántartása, selejtezési jegyzőkönyv – dokumentumok, amelyeket érdemes alaposan felülvizsgálni, hogy ne egy esetleges adóhatósági ellenőrzés során derüljön ki, valami nem stimmel a papírokban.

Selejtezés utólagos elszámolása Kérdés

Kedves Szakértő! Egy bt.-nek végzem a könyvelését, nemrég vettem át. Most derült ki, hogy még 2013-ban készletet selejteztek le 900 ezer forint értékben, ami nem lett lekönyvelve, még a főkönyvön ott szerepel a nem létező készlet. Kérdésem az lenne, hogy hogyan, milyen dátummal kell a társasági adóban és a mérlegben ezt rendezni? Milyen könyvelési tételek vannak ezzel kapcsolatban? Köszönöm a választ.

Selejtezési jegyzőkönyv Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk 2007-es és az az előtti évek könyvelési iratanyagát szeretné selejtezni. A jegyzőkönyv formai követelményeivel már tisztában vagyunk, a megjelent cikkeket átolvastuk. Kérdésünk arra irányulna, hogy mennyire kell részletezetten feltüntetni a selejtezendő dokumentumokat? Elég a felsorolás, hogy például bejövő, kimenő számlák, pénztár-bank-vegyes a 2007-es évre vonatkozóan, vagy részletesebben kell, hogy például a kimenő számlák sorszámtartománya 2007/1- 2007/121-ig? A bejövő számlák iktatószáma alapján például 1-100-ig? Esetleg a partnereket is fel kell tüntetni, csatolva a számlasorszámokhoz? Tehát az érdekel, mennyire kell részletezni a selejtezésre váró dokumentumokat, az összefoglaló neveken túlmenően. Köszönettel várom válaszukat.

Selejtezés Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállalkozásban profilváltás történt, az üzlet berendezése eladásra került. Előtte bérelt ingatlanon végzett beruházás volt. Az eladási számlákon berendezés szerepel; a vállalkozás előző könyvelője a beruházást ez alapján kivezette, viszont a tárgyi eszközöket nem. Maradtak olyan tárgyi eszközök, amelyek a mostani profilba nem férnek bele. Úgy gondolom, ezeket egy selejtezési jegyzőkönyvvel kivezethetem, viszont van egy szennyvízátemelő akna, amire még van értékcsökkenési leírás. Mi a helyes teendő, hiszen már az akna sincs meg? Köszönettel.

Áru selejtezése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy induló vállalkozás mobiltelefonokhoz importált termékeket (kijelzőket) Kínából. Sajnos az egyik szállítmány hibás termékeket tartalmazott. Az eladóval folytatott levelezés során nem tudott megegyezni a vevő a termékek cseréjében, illetve a visszaküldés (vámkezelés, szállítás, bevizsgálás) összege közel akkora lenne, mint a bekerülési érték (kb. 300 ezer forint). Hogyan tudja ezt a vállalkozás a könyveiben rendezni? Selejtezésre milyen módon van lehetőség – a hibás kijelzőkkel nem tudnak mit csinálni, megőrzik a selejtezési jegyzőkönyv alátámasztásaként? Az importáfa levonásba helyezhető, keletkezik ez esetben pótlólagos áfafizetési kötelezettségük? Köszönettel.

Beruházás Kérdés

Tisztelt Szakértő! A kft. a tartós bérlet keretében használt telephelyén egy iroda és szociális helyiségekből álló ingatlant kívánt felépíteni. Ehhez elkészült az építési tervdokumentáció, melynek költségét a beruházások számlára könyveltem. Az építkezés elmaradt, konténerek lehelyezésével megoldották a dolgot. A 161-es számlán viszont így körülbelül 10 éve ott van a tervdokumentáció költsége, ami valószínűleg sosem lesz felépítve, aktiválásra nem kerül. Kérdésem, hogy ez amortizálható vagy selejtezhető-e? Ha igen, ezt elfogadja-e a tao-törvény? Köszönettel: Mária

Selejtezett készlet értékesítése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Adott egy informatikai kft., amely elvállalta egy vállalkozásnál számítástechnikai eszközök és kellékanyagok (tonerek) selejtezését és elszállítását. Az elszállításhoz szállítólevél készült. A tonerek átadásakor derült ki, hogy ezért az átvevő cég (mivel azok egy kicsi hányadát még tudja használni) mintegy 100 ezer forintot fizet, így a tonerekről az informatikai kft. (amely tehát a selejtezést végezte) számlát állított ki. Hogyan kezeljük ebben az esetben a beszerzési oldalt? Hogyan kell helyesen eljárni, hogy az ügylet adózási oldala is rendben legyen? Köszönettel: Vágner Emília

Szigorú számadású nyomtatvány és számviteli bizonylatok selejtezése Kérdés

Lejárt megőrzési idejű bizonylatok selejtezésekor a szigorú számadású bizonylatok sorszámát konkrétan fel kell-e tüntetni a selejtezési jegyzőkönyvben/annak mellékletében, vagy elegendő az évjárat és a folyóméter megadása? Ez alkalmazható-e a más számviteli bizonylatok (például bank, pénztár, könyvelési bizonylatok) selejtezésekor?

MVH-támogatás Kérdés

Kedves Szakértő! MVH-támogatást kapott 2011-ben egy kft., mely az FVM-rendelet alapján tőketartalékba lett könyvelve. Kérdésem, hogy meddig kell ott tartanom, illetve, ha selejtezem vagy értékesítem, hova könyveljem a tőketartalékot?

Bérelt ingatlanon végzett felújítás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Adott egy kft., bérelt egy ingatlant, kialakította üzletnek, körülbelül 900 ezer forintot költött rá 2014-ben. Sajnos nem jött be az üzlet, és felmondták a határozott idejű szerződést, még idő előtt. Ezért nem kapták vissza a kauciót sem. Ennek kivezetését az egyéb ráfordítások között kell kimutatni? A felújítás költségeit összességében kimutattuk a tárgyi eszközök között, évi 6 százalék értékcsökkenés lett elszámolva. Ezt most selejtezni kell? Kivezetjük a bruttó értéket és az eddig elszámolt értékcsökkenést? Ez terven felüli értékcsökkenés lesz? Ezzel meg kell növelni majd a társaságiadó-alapot?

Áfa Kérdés

Tisztelt Szakértő! 2014. 09. 01-jén vásárolt online pénztárgép 2015. 03. 28-án tűzesetben megsemmisült. A NAV felé bejelentve. Kérdésem: a levont áfát ebben az esetben véglegesen levonásba helyezhetem, vagy arányosítani kell azt, és mivel éves bevalló, a bevallásban rendezni? Selejtezési jegyzőkönyvet és rendőrségi kárfelmérési jegyzőkönyvet nem láttam. Válaszát köszönöm! Reményik Anikó

Egyéni vállalkozás szüneteltetése, megszűnése – tárgyi eszközök Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy alanyi adómentes egyéni vállalkozó 2011. óta szünetelteti a tevékenységét. Mivel nem kezdte újra, ezért 2016 márciusában lejár az 5 év . A kérdésünk az, hogy ebben az esetben automatikusan megszűnik a vállalkozás, szükséges-e bármilyen bevallást tenni soron kívül? 2011. évben szüneteltetés előtt rendelkezett tárgyi eszközökkel, melyek azóta a tevékenység használatához elavultak. A követő évben a 2016. évi tárgyi eszközök értékesítését melyik sorban kell bevallani? Amennyiben nem sikerül értékesíteni az eszközöket, selejtezésre kerülnek, akkor melyik sorban kell azt feltüntetni? Milyen adóvonzata van? Értékesítés áfát nem érint, jól értjük? Válaszát köszönjük.

Leltárhiány – áfa, könyvelés II. Kérdés

Tisztelt Szolnoki Béla Úr! Korábbi kérdésem kiegészítése: Van mennyiségi nyilvántartás, de a beszerzést rögtön elábéra, majd év végén leltár alapján készletre vételezzük. Ilyenkor, illetve az évközi leltároknál ugrik ki, hogy bizonyos termékekből (italáru) hiány van. Például eltört, ellopták, tévesen adta ki a raktár stb. Mivel jövedéki termék, így van év közben is folyamatos készletnyilvántartás (nem a könyvelési rendszerben, hanem külön programmal). Ahhoz, hogy a darabszám-nyilvántartás egyezzen a ténylegesen meglévő készlettel, a hiányzó termékeket ki kell vezetni a készletnyilvántartásból egy selejtezési jegyzőkönyvvel. A kérdésem arra vonatkozna, hogy, ha például a leltárhiány termékértékesítésnek minősül, akkor annak mi a konkrét könyvelési lépése? Hiszen azt az áfabevallásban fizetendő áfaként fel kellene tüntetni, ahol adóalapot is kér a nyomtatvány. Ha a tényleges bevételt "mesterségesen" megemelem a hiányzó termékek értékével, ami után fizetendő áfa keletkezik, és nem könyvelem azt valahogy árbevételként, akkor az árbevétel a könyvelésben és a bevallott fizetendő áfaalap és áfa nem egyeznek meg. Azt szeretném tudni, hogy ilyen esetben mi a konkrét könyvelési lépés a hiány árbevételkénti elszámolására, hogy az áfabevallás és a könyvelés között egyezőség legyen? A hiány értéke legyen például 100+áfa. A hiány okaként mit fogad el az adóhatóság, ami miatt nem keletkezik áfafizetési kötelezettség? Köszönettel.

Irattározás, selejtezés Kérdés

Tisztelt Szakértők! Ügyfelem '89. óta működő non-profit szervezet. Ingatlant vásárolt, így a székhelye hosszú évek után megváltozik. Itt merül fel az első kérdés a rengeteg könyvelési anyag, számla, szerződések sorsa, melyek eddig a padláson és a pincében voltak irattározva. Kérem, foglalja össze, hány évre visszamenőleg kell megőrizni a számlákat, szigorú számadású nyomtatványokat, munkaügyi iratokat. Rengeteg papírról van szó, így azt szeretném megkérdezni, hogy, ha a selejtezési szabályzatot frissítik, akkor a papírt hulladékgyűjtőben kilogrammra adják le? Tudna segíteni, esetleg mások a gyakorlatban ekkora horderejű selejtezést, iratanyagok megsemmisítését hogyan végzik úgy, hogy az szabályos legyen. Köszönettel: Szabó Anita

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Műtéti költség adózása munkaviszonyban

Nagy Norbert

adószakértő

Részmunkaidőre váltás

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Cégautóval kapcsolatos áfalevonás.

Nagy Norbert

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink