66 találat a(z) munkásszállás cimkére

Céges ingatlan dolgozói használata Kérdés

Egy cég dolgozói rengeteget vannak kiküldetésen, szerelési munkákat végeznek, így sok a szállásköltsége a cégnek. Ha a cég vásárol egy lakást, és ott szállásolja el a dolgozóit (onnan mennek a környező munkákat elvégezni), keletkezik-e járulék- vagy adófizetési kötelezettsége a munkáltatónak, és ha igen, milyen? Hétvégén esetleg bérbe is adná az ingatlant, hogy ne álljon üresen. Természetesen ezt már számlával tenné. Előre is köszönöm

Ingatlanvásárlás munkásszállás céljából Kérdés

Tisztelt Szakértő! Építőipari kft. dolgozói a székhelytől 400 km-re dolgoznak, számukra a kft. munkásszállást bérel. Felmerült lehetőségként egy családi ház vásárlása, melyben munkásszállás kerülne kialakításra. Ebben az esetben az ingatlan vásárlása és a munkásszállás kialakításának, majd üzemeltetésének, fenntartásának költségei társasági adóalapot csökkentő tételként is elszámolható költségek? Válaszát előre is köszönöm!

Munkásszállás: mikor adómentes, mikor nem? Cikk

A személyi jövedelemadóról szóló törvény munkásszálláson történő elhelyezés formájában adómentes juttatási lehetőséget biztosít a munkahelyüktől távoli lakóhelyű magánszemélyeket foglalkoztató munkáltatók részére. A kedvező lehetőséggel élni kívánó cégek azonban több aggályoskodó kérdést is felvetettek a néhány soros bekezdésbe tömörített szabály helyes értelmezésére vonatkozóan. Utánajártunk az illetékes minisztériumi álláspontnak.

Munkavállaló számára biztosított albérlet Kérdés

Tiszlelt Szakértő! Segítségét kérném a munkavállaló számára biztosított albérlettel kapcsolatosan: Több esetre szeretnék pontos tájékoztatást kérni: 1) A munkáltató bérel lakást társasházban. A bérbeadó számlát állít ki a bérleti díjról, valamint a rezsiköltséget továbbszámlázza. A lakásban 2 fő kerül elszállásolásra. Kérdés: béren kívüli juttatásnak minősül a juttatás, vagy a munkavállalók esetében jövedelem? Ha igen, akkor a bérleti díj +rezsi költség a számítás alapja? 2) Munkáltató több szobás ingatlant bérel. Bérbeadó nem kereskedelmi tevékenységet végez, hanem kizárólag bérbeadó tevékenységet. Az így biztosított szálláslehetőség a munkavállalók esetében adómentesen (munkásszállóként), jövedelemként vagy béren kívüli juttatásként adózik? 3) A munkáltató munkavállalók, vendégek részére kereskedelmi tevékenységet nyújtótól bérel szobát. Ebben az esetben természetbeni juttatásként adózik? Mindhárom kérdésemnél a munkavállalók megfelelnének az adómentes albérleti juttatásnak. A bérleti díjat és a hozzá kapcsolódó rezsiköltséget számvitelileg hogyan kell elszámolni? Áfalevonási joggal élhet-e a cég vagy sem? Várom mielőbbi válaszát!

Munkásszállás kezelése áfaszempontból Kérdés

Külföldi munkavállalóink számára – akik előre láthatólag tartósan (2019. 06. 30-áig) fognak munkát végezni a cégünknél – szállodában biztosítunk lakhatást, amely az Szja. tv. 1. számú melléklet 8.6.f) pontja alapján munkásszállásnak minősül. 2017. január 1-jétől a munkásszállás fogalmát meghatározó rendelkezés szerint a többszobás ingatlanban (lakás, panzió, szálloda) elegendő feltétel az is, ha szobánként csak egy-egy munkavállaló kerül elhelyezésre. A munkásszállást térítésmentesen biztosítjuk külföldi munkavállalóink részére. A szálloda által kiállított számla a cég nevére szól, mellyel bérleti szerződést kötöttünk a munkásszállás kapcsán. Kérdésünk, hogy fentieket figyelembe véve szálloda által kiállított számla áfatartalma levonásba helyezhető-e? Ellentétes megítélésű állásfoglalásokkal találkoztunk a kérdéssel kapcsolatban: • A munkavállaló kötelezettsége, hogy a munkahelyére eljusson, szállásáról és utazásáról neki kell gondoskodnia, így nem minősül az adóalany gazdasági tevékenységébe tartozónak, ezeknek ingyenes elősegítése. Az áfatörvény 14. §-a értelmében tehát a térítés nélkül nyújtott szolgáltatások áfa tartalma nem vonható le. • Ezzel szemben Nagy Norbert– Global Tax-Office Kft. – 2017. 10. 27-én kelt, munkásszállás áfája című kérdésre adott válasza alapján a számlában felszámított áfa levonható (Áfa tv. 120. §).

Áfa, munkásszállás Kérdés

T. Szakértő! A kft. ingatlant vásárolt az önkormányzattól. Az önkormányzat áfa nélküli számlát adott, holott áfakörbe tartozik. Helyes-e a számla? A megvásárolt ingatlan átépitésre került és a kft. munkásszállót üzemeltetne. A tevékenységi körbe fel vettük az 5590 TEAOR számot. Kell-e más TEAOR számot is felvenni? A munkásszállásról kibocsájtott számla 18 százalékos áfakörbe tartozik? Válaszát köszönöm.

Munkásszállás áfája Kérdés

Építőipari cég dolgozói a Dunántúl egész területén dolgoznak, munkásszállásokon kerülnek elhelyezésre. (A szállás megfelel az adómentesen adható juttatásként megfogalmazott kritériumnak.) A dolgozók a munkásszállásért nem fizetnek. Visszaigényelhető-e a szállásadó számlájában szereplő áfa?

Joghézagok a munkásszállás adómentességi szabályaiban Cikk

A vállalkozások egyre nehezebben találnak kellő számú és képzettségű helyben lakó munkavállalót. Cikkünkben a munkásszálláson történő elhelyezés adózási vonatkozásainak néhány értelmezési problémáját ismertetjük.

Dolgozók elszállásolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. tulajdonában lévő lakást úgy használják, hogy abban egy kft. dolgozóját szállásolják el (munkásszállás fogalma nem érvényes, mert nem kettő fő lakik egy szobában). 1. Milyen adóvonzata van ennek a cég, illetve a magánszemély részéről, ha a dolgozók nem fizetnek semmit, a cég nem számláz bérleti díjat? 2. Ugyanez a kérdés akkor, ha számláz bérleti díjat? 3. Dolgozóknak ebben az esetben adhat-e albérleti hozzájárulást a cég? 4. Ha kiszámlázza a bérleti díjat, azt áfásan vagy anélkül teheti meg? Előre is köszönöm a választ: Polyák Márta 70-3872719

Munkásszálló vs. panzió Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy most alakult kft. vásárol egy jelenleg panzióként nyilvántartott ingatlant. A kft. elsősorban munkásszállóként kívánja működtetni, kiadni a szobákat, folyamatos, éves szerződéssel. Szükséges-e átminősíteni az ingatlant, illetve melyik esetben – ha panzióként működik az ingatlan, vagy ha munkásszállóként működik – érvényesül a kedvezményes 18 százalékos adókulcs, illetve ez esetben is szükséges-e bejelentkezni a NAV-nál az ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tételére, vagy ez esetben automatikusan áfaköteles, amennyiben a kft. nem alanyi mentesként alakul? A lakók (elszállásolt munkások) konyhai használatot is kapnának az alapvető szoba+mosdó ellátás mellett. Válaszát előre is köszönöm!

Munkásszállásnak használt ingatlan bérbevételének áfavisszaigénylése Kérdés

Tisztelt Szakértő ! Általános áfaszabályok szerint adózó kft. munkásszállás céljára 15 szobából álló üdülőingatlant vett bérbe. A befogadott számla 27% áfát tartalmaz. A 27% áfa visszaigényelhető a bérleti díj után? A dolgozók egy jelképes összeget fizetnek a munkáltatónak. A számlát 18 vagy 27% áfatartalommal kell kiállítanunk? Köszönettel: Hné

Összesen 9 milliárd forint munkásszállások létesítésének támogatására Cikk

A munkásszállók építésére, illetve felújítására rendelkezésre álló 9 milliárd forintból 18 munkásszálló is kialakítható, amelyekben 4000 munkavállalót is el tudnak majd helyezni – tájékoztatta Cseresnyés Péter, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára szerdán az MTI-t.

Támogatás kapható munkásszállások kialakítására, felújítására Cikk

Kilenc milliárd forintos program indul munkásszállások építésére, illetve munkásszállóként felhasználható ingatlanok felújítására, a támogatásra önkormányzatok vagy önkormányzati társulások nyújthatnak be kérelmet szeptember 30-áig – tájékoztatta Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszter szombaton az MTI-t.

Támogatás munkásszállás létesítéséhez: megjelent a rendelet Cikk

Támogatás nyújtható a helyi önkormányzat, valamint önkormányzati társulás részére munkásszállás építéséhez vagy munkásszállás céljából igénybe vehető ingatlan felújításához – írja elő a munkaerőpiaci mobilitást elősegítő munkásszállás építéséhez nyújtható támogatásról szóló. pénteken megjelent 23/2017. kormányrendelet.

Duplán, többszörösen elszámolhatja ezeket a költségeket Cikk

Az államilag támogatott tevékenységek, célok kapcsán a magyar társasági adórendszer már korábban is lehetővé tette bizonyos költségek többszörös figyelembe vételét. A cégek az ilyen költségeket egyszer leírhatják számvitelileg, majd az adóalapból még egyszer (vagy akár többször is) levonhatják kedvezményként – olvasható a LeitnerLeitner blogjában.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink