15 találat a(z) fogyasztók megtévesztése cimkére
Megbírságolta a GVH a City Taxit Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta versenyfelügyeleti eljárását a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezettel (City Taxi) szemben. A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás az „árgaranciára” és kizárólagos tulajdonságára irányuló kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat – írja honlapján a GVH.
Nem lesz könnyebb a másnap! – megtévesztették a fogyasztókat Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Regenera revitalizáló és másnaposság elleni ital gyártója és forgalmazója, az SSHS Group Kft. és a Regenera Hungary Kft. alaptalanul állították a termék másnaposság elleni hatását, ezzel megtévesztették a fogyasztókat. A GVH a vállalkozásokat megfelelési program bevezetésére kötelezte, valamint megtiltotta a jogsértő kommunikáció további folytatását – írja honlapján a GVH.
Be kell fizetnie a 300 millió forintos bírságot a Ryanairnek Cikk
A Fővárosi Törvényszéket követően a Fővárosi Ítélőtábla is elutasította a Ryanair azonnali jogvédelem iránti kérelmét, így a fogyasztók megtévesztése miatt kiszabott 300 millió forintos bírságot a légitársaságnak meg kell fizetnie – közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) csütörtökön az MTI-vel.
Csaknem félmilliárdos bírságot szabott ki a GVH egy jegyértékesítő platform üzemeltetőjére Cikk
A nemzeti versenyhatóság 472 milliós bírságot rótt ki a Viagogo jegyértékesítő platform svájci üzemeltetőjére a fogyasztókat megtévesztő és pszichés nyomás alá helyező, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatai miatt, olvasható a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) honlapján
Környezettudatosság, zöld imázs: ügyelni a környezetvédelemre vonatkozó állításokkal Cikk
A vásárlói döntésekben egyre nagyobb szerepet játszanak a környezetvédelmi szempontok, ezért a cégek is igyekeznek hangsúlyozni környezettudatosságukat. A vállalat zöld imázsának népszerűsítésekor azonban nagy óvatosságra van szükség, mert a fogyasztók megtévesztése, a nem bizonyítható állítások következménye a jövőben – cégmérettől függően – akár több tíz- vagy százmilliós büntetés is lehet, hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A társaságok versenykorlátozó együttműködését vagy a domináns piaci magatartását viszont akár indokolhatják is környezetvédelmi megfontolások.
A GVH megkérdezte Bongot: 350 milliós bírság lett a vége Cikk
Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mintegy 350 millió forintos bírságot szabott ki a Bongo nevű játék üzemeltetőjére, amiért burkolt reklámokkal, a költséget elhallgatva igyekezett a gyermekeket emelt díjas SMS-ek küldésére bírni, olvasható a GVH honlapján.
Bírságolt a GVH: jósműsort talált jogsértőnek Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Asztro Show című jósműsor tisztességtelenül, valótlan állításokkal sürgette betelefonálásra a nézőket. A műsor gyártója elismerte a jogsértést.
Forgalomból kitiltott terméket reklámoznak: a GVH vizsgálatot indított Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben, mert reklámgyakorlatuk több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat, olvasható a GVH honlapján.
Fókuszban a virslik minősége Cikk
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) minden évben ellenőrzi az ünnepi virslikínálatot, a vizsgált húszféle húskészítmény közül mindössze egy nem felelt meg maradéktalanul az előírásoknak – közölte az ITM hétfőn az MTI-vel.
Versenyfelügyeleti eljárás: étrend-kiegészítők telemarketinges értékesítését vizsgálja a GVH Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított két céggel szemben, amelyek tisztességtelen módszerekkel népszerűsíthették a „Helvetia Apotheke” étrend-kiegészítőket.
Új trükkök a fogyasztók megtévesztésére Cikk
Egyes cégek ingyenes szűrővizsgálat címén igyekeznek behálózni idős embereket. Másokat telefonon csalnak előfizetési csapdába, aminek elkerüléséhez fontos tudni, hogy a vásárlók élhetnek elállási jogukkal – hívta fel a figyelmet pénteki közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Megtévesztette a fogyasztókat: 670 milliós bírságot kapott a Telekom Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Magyar Telekom megtévesztette a fogyasztókat 0 forintos vagy kedvezményes készülékárakat reklámozó kampányaival.
Megtévesztheti a fogyasztókat a Chocolate Brown Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Chocolate Brown szolárium franchise hálózatot üzemeltető Sun System Kft. ellen, mert úgy véli, hogy a vállalkozás a „Csokicső” szoláriumcsövek reklámozásakor megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát – írja honlapján a hivatal.
A GVH 1,6 millió forint bírságot szabott ki fogyasztók megtévesztéséért Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Unitravel Utazásszervező Kft. megtévesztő és hiányos tájékoztatást nyújtott az USA nyugati part és a legszebb nemzeti parkok elnevezésű körutazásával kapcsolatban. A GVH a jogsértésért 1,6 millió forint bírságot szabott ki az Unitravel Utazásszervező Kft.-re.
Ezért büntették meg az Aldit Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.-t, miután megállapította, hogy az áruházlánc az egyik akciója során megjelenő reklámjaiban elhallgatta, hogy a hirdetett Canon nyomtatót, illetve az azt helyettesítő terméket nem tudja a fogyasztók rendelkezésére bocsátani - közölte a versenyhivatal az MTI-vel hétfőn.