356 találat a(z) GVH cimkére
Változik a versenyjogi szabályozás, erősödnek a GVH eljárási jogosítványai
Cikk
A jövőben erősödni fog az uniós tagállamok versenyhatóságainak együttműködése, emellett bővülnek és egységessé válnak az eljárási jogköreik is – hangzott el a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda online konferenciáján. A "versenytörvény" kapcsolódó módosításai nyomán többek között szigorodnak majd az engedékenységgel kapcsolatos elvárások, továbbá szélesebb körben lehet majd bizonyítékként használni a titokban készített felvételeket is – írja sajtóközleményében a Baker McKenzie.
Versenyhivatali döntés: vonzóbbá válhatnak a startup-ok a befektetők számára
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta az informatikai képzési szolgáltatásokat nyújtó CodeCool Kft. felvásárlásához kapcsolódó versenykorlátozásokat értékelő eljárását. A versenyhivatali döntés lehetővé teszi olyan feltételek kikötését startupok értékesítésekor, melyekkel biztosítani lehet, hogy az innováció feltalálói és kidolgozói később ne támasszanak versenyt ugyanazon ötletükre alapozva. Ezáltal vonzóbbá válhat a startup jellegű vállalkozásokba történő befektetés és az innovációra való ösztönzés is fennmarad, mivel annak piaci értéke értékesítése után sem csökken, olvasható a GVH honlapján.
Ágazati vizsgálatot indít a GVH a műsorszolgáltatás és -terjesztés piacán
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatalhoz beérkezett jelzések szerint a televíziós műsorszolgáltatók a jelentősebb méretű műsorterjesztő vállalkozások számára kedvezőbb díjak mellett nyújtják szolgáltatásaikat, mint a kisebb műsorterjesztőknek. Így a kisebb szolgáltatóknak eleve magasabb költségeik keletkeznek, ami akár versenyhátrányt is jelenthet – ez a verseny (kínálat) torzulását vagy korlátozását okozhatja. A jelenség végső soron oda vezethet, hogy a hazai fogyasztók választási lehetősége kevesebb számú szolgáltatóra, rosszabb ár-érték arányú programcsomagokra korlátozódik. A Gazdasági Versenyhivatal elnöke ezért úgy döntött, hogy ágazati vizsgálatot indít e folyamatok feltárására és a szükséges beavatkozás azonosítására – írja honlapján a GVH.
Versenyhivatali eljárás gyógyhatást ígérő kozmetikai termékek miatt
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a MAX-IMMUN Kft.-vel szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozás megalapozatlanul tulajdonít egészségre vonatkozó, illetve gyógyhatást a proinzulin C-peptidet tartalmazó termékeinek, így megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát – írja honlapján a Versenyhivatal.
Ellenőrzik a járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal is csatlakozott azon európai fogyasztóvédelmi hatóságokhoz, akik az Európai Bizottság koordinálása mellett átfésülik az online platformokon a COVID-19 járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait. Az ellenőrzés célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat és ezáltal megelőzzék, hogy az európai fogyasztók ezek áldozataivá váljanak – írja honlapján a GVH.
Versenyhatósági eljárás kézfertőtlenítőt értékesítő műsor miatt
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított az Ékszer Tv című műsort készítő Emporia Style Kft.-vel, valamint az azt közzétevő ATV Zrt.-vel szemben a COVID-19 vírusjárvánnyal kapcsolatban népszerűsített termékek értékesítési módszerei miatt – írja honlapján a hivatal.
A GVH ideiglenesen felfüggesztette az AskBongo-t
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ideiglenes intézkedésével felfüggesztette a jellemzően kamaszok és kiskamaszok által használt, „Kérdezd Bongót!” (AskBongo) elnevezésű szolgáltatást és annak reklámozását, valamint a már közzétett, de még elérhető reklámok hozzáférhetőségének haladéktalan megszüntetésére és a szolgáltatás honlapjának módosítására kötelezte a szolgáltatás üzemeltetőjét, a Global AQA Pty Ltd.-t. A hatóság továbbá a szolgáltatás, illetve a hirdetések felfüggesztésére kötelezett több olyan vállalkozást, amelyek valamilyen módon részt vettek a reklámok és a szolgáltatás közzétételében, így közreműködésük indokolt a beavatkozás hatékonyságának biztosítására – írja a gvh.hu.
Vírusellenes termékek: kifogásolható gyakorlatokat talált a GVH az internetes árusításnál
Cikk
Átvizsgálta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a vírusellenesnek hirdetett termékeket, valamint védőmaszkokat kínáló webshopokat és több kifogásolható gyakorlatot is talált – közölte a GVH.
Legyen körültekintő! Vírusok és baktériumok elleni védelmet hirdető reklámokat vizsgál a GVH
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a www.shopolo.hu weboldalon, valamint a Facebook és Instagram posztokban az „ANTISEPTIC”, illetve „ANTIVIRUS” elnevezésű terméket népszerűsítő vállalkozással szemben.
DIGI-Invitel fúzió: zöld út feltételekkel
Cikk
2018 végén félrevezető információszolgáltatás miatt vonta vissza a GVH a DIGI-Invitel fúzióról hozott döntését, és újranyitotta a fúzió vizsgálatát. Az ismételt eljárás most lezárult, összesen 82 települést érintő beavatkozással – írja honlapján a Gazdasági Versenyhivatal.
A GVH versenyfelügyeleti eljárásában vizsgálja a Viber-t
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított annak kiderítésére, hogy a Viber alkalmazással kapcsolatos egyes kereskedelmi gyakorlatok tisztességtelennek minősültek-e.
Jogsértő gyermekeket vásárlásra ösztönözni. Tetemes bírságra számíthat, aki ezt figyelmen kívül hagyja
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a napokban közzétett tájékoztatója alapján a Hivatal mostantól fokozottabban figyel arra, ha a reklámokban gyerekeket közvetlenül a reklámozott áru megvételére buzdítják. Ebben az esetben ugyanis a felelős reklámozó, illetve reklám-és médiaügynökség milliós bírságra számíthat – hívja fel erre a figyelmet a Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda.
GVH-tájékoztató a gyerekeket célzó reklámokhoz
Cikk
A gyermekeket megcélzó reklámokról készített tájékoztatót a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy felhívja a hirdetők figyelmét a lehetséges jogsértésekre – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
Kötelezettségvállalással zárult az „Év Terméke” díjazást vizsgáló eljárás
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal elfogadta a PRODUCT OF THE YEAR HUNGARY Kft. díjazási rendszerére és annak kommunikációja módosítására vonatkozó vállalásait, amelyek teljesülésével a fogyasztók számára egyértelművé válik az Év Terméke Díj tartalma. A hatóság nem állapított meg jogsértést, így bírságot sem szabott ki. A döntés iránymutató lehet a hasonló díjazási rendszereket működtető vállalkozások számára is – írja honlapján a GVH.
Versenyfelügyeleti eljárás egy gyerekeket célzó reklám miatt
Cikk
Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az alapvetően gyermekeket és fiatalkorúakat célzó Ask Bongo ("Kérdezd Bongót!") szolgáltatás reklámjai miatt, amelyek megsérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát – közölte a GVH.