adozona.hu
Mire viheti, ha érti az adóváltozásokat?
//adozona.hu/archive/20090601_ado_adozas_adoblog_blog_tanacs_Goldenblog
Mire viheti, ha érti az adóváltozásokat?
APEH-állásfoglalásokat értelmez, gyakran változó adójogszabályokban segít eligazodni vagy épp a bevallásokhoz ad tanácsokat blogján keresztül? Nevezzen a hvg.hu, Goldenblog 2009 versenyén, feltéve ha blogjában szereplő információkat rendszeresen frissíti.
Tanácsadóblogok 2008-ban |
1. Onlinemarketing |
Az elmúlt négy évben ugyan már többen neveztek adózási témákat firtató blogjukkal, de hiába. Sokan azért estek ki a versenyből, mert a tanácsadó kategóriában nevezett blogjukban közölt információk igencsak elavultak voltak, mások internetes naplójában pedig nagyobb hangsúlyt kaptak a szubjektív állásfoglalások, mint a szakmai érvek. Legyen ön az első, akinek sikerül kivívnia a zsűri és a közönség elismerését, egyszóval nyerjen adózással a Goldenblog 2009-ben!
Nevezéskor a nevező személy bejelölheti, hogy kíván-e abban a kategóriákban zsűrizni, amelyikbe blogot ajánlott. A tavalyihoz hasonlóan az idén sem egyszerre lesz minden kategória versenye, hanem egész nyáron át, heti egy témában (a kategóriák: "mainstream", gasztroblogok, kulturális blogok, IT-blogok, szórakozás blogok, tanácsadói blogok, hírblogok, fotóblogok, helyi.érték, komplex blogok).
Az eddig hagyománynak megfelelően külön versenyeznek a "profi" és "amatőr" indulók. A nagy olvasottságú portálok, kiadványok, szervezetek által indított, támogatott blogok külön kategóriába kerülnek, melyben csak közönségszavazás lesz, méghozzá egy egész nyáron át tartó, nyílt szavazás.
A közönségzsűri mellett értékel egy szakmai zsűri is, melynek tagjai a hvg.hu újságírói, a HVG Online csoport tematikus oldalainak szerkesztői és a tavalyi verseny díjazottjai közül kerülnek ki. A két zsűri végső listáját a szervezők összesítik, mindkét lista azonos súllyal fog szerepelni a végeredményben.
A Goldenblog 2009-es kiírásában is előre rögzített kategóriákban zajlik majd a verseny. Változás a tavalyi lebonyolítási rendszerhez képest egyedül a komplex kategóriában van, ahol a közönség szerepe tovább nő: a legnépesebb mezőny előszűrése egy nyilvános közönségszavazás keretében történik majd. A kategória győztesét végül a száz legtöbb szavazatot kapott komplex blog közül választja ki a zsűri.
A mainstream kategórián kívüli kilenc kategóriagyőztes közül a tavalyi nyertesek és a hvg.hu zsűritagjai választják ki a verseny abszolút győztesét. Idén lesz egy különdíjunk is, amit a legjobb twitteres mikroblognak osztunk majd ki.
A tavalyi Goldenblog versenyen sorra dőltek meg a különböző rekordok: csaknem 5 ezer jelölésben több mint 1100 különböző blogot ajánlottak az olvasók a versenybe; a szervezők ezekből végül 728 különböző blogot indítottak. Az egyes kategóriák önmagukban is értékes linkgyűjteményt jelentenek az adott témákban, a szakmai zsűri és a közönség voksai alapján felálló kategóriagyőztesek pedig egyenesen megkerülhetetlenek saját „szakterületükön”. Ilyen például a tanácsadó kategóriában győzedelmeskedő Onlinemarketing melynek szerkesztője szakmai terepnek tekinti a magyar blogoszférát, s az idei versenyen néhány olyan blog győzelmét várja, amelyek már régóta megérdemelnék az elismerést. Lehet, hogy épp az ön blogja az egyik? Nevezzen!
További részletek a Goldenblog 2009-ről a verseny hivatalos oldalán, a www.goldenblog.hu -n.