hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Visszaestek az e-kereskedelem bevételei

  • adozona.hu

Globálisan 3 százalékkal, Európában 13 százalékkal estek vissza az e-kereskedelmi bevételek, az idei első negyedévben 2021 azonos időszakához képest. Magyarország az átlagot hozta, a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 7,3 százalékkal csökkent, közölte a Shoptet. A szakértők szerint az infláció, az üzemanyagköltségek növekedése és az ukrajnai háború hatásának tudható be a visszaesés.

Az európai e-kereskedelem adatai alapján az első negyedévi rendelésállomány 17 százalékkal csökkent. Ugyanez a magyar piacra vetítve csupán 7,3 százalékos visszaesést mutat. A fizikai üzletek kiskereskedelmi eladása azonban 16,3 százalékkal emelkedett, noha 2022. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 8,5 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit.

Az elmúlt két évben a Covid-járvány miatt ugrott óriásit az e-kereskedelem, éppen ezért várható volt egy minimális visszaesés, újrarendeződés. A kereskedőknek meg kell találniuk a fizikai és online üzletek közötti egyensúlyt, hogy igazodva a vásárlók igényeihez meg tudják tartani a lojális vevőket. Kétségtelen, hogy az e-kereskedelemé a jövő, nem kérdés, hogy minden fizikai üzletnek jelen kell lennie és árusítania az online térben is” – mondta Rédey Iván, a Shoptet country managere.

A KSH jelentéséből kiderül, hogy a nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 29,7 százalékkal nőtt. Az eladások volumene a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben négyszeresére, a bútor-, műszakicikk-üzletekben 75 százalékkal nőtt. A könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk-üzletekben 59, az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 13, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 8,3 százalékkal növekedett. „Megjelent az áruk elérhetősége iránti aggodalom, ezért aki teheti, előre megveszi a kedvenc termékeit, nehogy később ne jusson hozzá. Emellett az egyes árukategóriák iránti érdeklődés is kéz a kézben járt az inflációval és az üzemanyagárak emelkedésével. Ennek tudható be, hogy az első negyedévben nagy volt a kereslet például az üzemanyagkannák iránt. De vannak olyanok, akik kontaktlencséből táraztak be” – osztotta meg tapasztalatait Rédey Iván.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Örökölt termőföld eladása

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlanértékesítés

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink