adozona.hu
Hamarosan kiszűrik a túlterhelt járműveket
//adozona.hu/altalanos/Szeptember_kozepen_indul_a_Nemzeti_Tengelys_HP2NGS
Hamarosan kiszűrik a túlterhelt járműveket
A Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer objektív felelősség elve alapján funkcionáló automatikus üzemmódja 2017. szeptember 19-én indul el – írja honlapján az NFM.
A túlterhelt járművek fokozott baleseti kockázatot hordoznak, hatványozottan nagyobb mértékben amortizálják az utakat. A szabályellenesen túlterhelt fuvarozók jogtalan versenyelőnyre tesznek szert a jogkövető vállalkozásokkal szemben – írja az NFM.
A Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) célja, hogy minden korábbi eljáráshoz képest eredményesebben, akár megállítás nélkül segítsen kiszűrni a szabálysértőket a forgalomból. Bevezetése újabb kötelezettséggel nem jár az érintett vállalkozások számára, az ellenőrzési hatékonyság azonban az eddigi 2 százalékról 50 százalék fölé nő.
A TSM keretében az elmúlt hónapokban az ország 89 pontján alakítottak ki mérőhelyeket. A mérési pontokon telepített, útba süllyesztett érzékelők a járművek tengelyterhelését és össztömegét mozgás közben képesek meghatározni.
Az útburkolati munkálatok során az érintett útszakasz állapotától függően az út kopórétegének cseréje mellett sok helyütt szükség volt a mélyebb rétegek megerősítésére is.
A kivitelezők ezután süllyesztették be a mérőeszközöket az úttestbe, szerelték be a kamerákat és a kiegészítő berendezéseket.
A munkálatok egyetlen kivétellel mindenütt befejeződtek, a közlekedőknek csak az ácsi helyszínen kell még egy-két napig tartó forgalomkorlátozásra számítaniuk szeptember végén.
A TSM előszűrő funkcionalitással 2017. március 31-án kezdett működni. Azóta a mért adatok alapján kiterelik a forgalomból a túlterhelt járművet, és a bírságot újabb, mobileszközös mérés után a helyszínen kiszabják a közúti ellenőrök.
A rendszernek a bírságolást a jármű megállítása nélkül is lehetővé tévő, az objektív felelősség elve alapján működő ága 2017. szeptember 19-én indul el.
A mérőhelyek hitelesítésük ütemében az év végéig fokozatosan kapcsolódnak be a rendszerbe.
A felkészülési időszakban bírsághatározatokat nem, csak figyelmeztető határozatot küldenek a szabályszegő jármű üzembentartójának – írja az NFM.
Hozzászólások (0)