adozona.hu
Pénztárgép üzemeltetése: ezt írja elő a törvény
//adozona.hu/altalanos/Penztargep_uzemeltetese_ezt_irja_elo_a_torv_KRH7F5
Pénztárgép üzemeltetése: ezt írja elő a törvény
Hány pénztárgépet szükséges üzemeltetnie a tulajdonosnak egy leválasztott üzlethelységben? Olvasói kérdésre Bartha katalin, az Adózóna szakértője válaszol.
Ügyfelünk egy bevásárló központban egy üzlethelyiséget bérel. Az üzlethelyiségen belül, egy szekrényekkel, polcokkal elválasztott részen egy más jellegű tevékenységet is végez. A tevékenységek alapján pénztárgép használatára kötelezett. Kérdésem az lenne, hogy az elkülönített helyiségben kell-e külön pénztárgépet üzemeltetnie, vagy elég csak egy pénztárgép az egész üzletben.
A pénztárgépek és taxaméterek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek és taxaméterek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 3/2013. (II. 15.) NGM rendelet 1. § (1) bekezdése értelmében a nyugtaadási kötelezettségüket kizárólag pénztárgéppel teljesíthetik az adóalanyok az 1. mellékletben meghatározott tevékenységük során. A melléklet 1. pontja az alábbiak szerint rendelkezik:
„1. Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdésében foglalt feltétel teljesülése hiányában nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel tehetnek eleget az alábbi adóalanyok, illetve üzletek:…”
Jelzése szerint cégük, mint adóalany pénztárgép használatára kötelezett. Vagyis hacsak nem minősül a két részre választott helyiség két üzlethelyiségnek, akkor nem indokolt külön pénztárgép üzemeltetése.
Hozzászólások (0)