hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Javult a fogyasztói hangulat Németországban

  • MTI

Elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató intézet májusi fogyasztói hangulatindexe, a mutató ezzel már a hetedik egymást követő hónapban emelkedett.

A hangulatindex mínusz 25,7 pontra nőtt az áprilisi mínusz 29,3 pontról. Elemzők kevésbé javuló mutatóra, mínusz 27,9 pontra számítottak. A májusi érték tavaly április óta a legmagasabb. A hangulatindex májusi javulásában szerepet játszott az energiaár-infláció lényeges enyhülése, ami tovább erősítette azokat a várakozásokat, hogy sikerül elkerülni a recessziót.

Az aktuális gazdasági környezet megítélésére vonatkozó mutatószám 3,7 pontról 14,3 pontra erősödött. A lakosság jövedelmi várakozásait tükröző mutatószám mínusz 24,3 pontról mínusz 10,7 pontra nőtt, míg a lakosság költekezési hajlandóságát mérő szám mínusz 17 pontról mínusz 13,1 pontra emelkedett.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Növénybiztosítás díjbekérő, számla?

Nagy Norbert

adószakértő

Autóbérlés 3. országbelinek

Bunna Erika

adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink