hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Gondok a BMW-nél: motorkigyulladás miatt százezer autót hív vissza Dél-Koreában

  • MTI

Autókat hív vissza javításra a BMW a Dél-Koreában bekövetkezett tűzesetek miatt.

Dél-Koreában január és július között számos BMW személygépkocsi motorja fogott tüzet, ami miatt az illetékes hatóságok vizsgálatot indítottak az autógyár helyi érdekeltségénél.

A BMW Group hétfőn bejelentette, hogy a tűzesetek miatt 42 modellből 106 ezer járművet hív vissza szervizekbe Dél-Koreában a kipufogógázt visszavezető rendszer ellenőrzésére, illetve javítására.

A BMW bejelentette: a problémáról már 2016-ban tudomást szereztek, de csak az idén júniusban sikerült annak pontos okát beazonosítaniuk. "A kiváltó ok kizárólag hardver természetű, semmi köze nincsen a motorvezérlő szoftverhez. Nem Korea-specifikus problémáról van szó, hasonló incidensek máshol is előfordultak már" – közölte Johann Ebenbichler, a BMW Group minőségbiztosítási alelnöke. Elmondta, hogy a motorok begyulladását a kipufogógáz-visszavezető rendszer (exhaust gas recirculation, EGR) hűtőegységénél fellépő szivárgás okozta.

Az EGR egység által okozott hasonló incidensek aránya a BMW dízel autóinál átlagosan 0,12 százalék globálisan és 0,10 százalék Dél-Koreában - mutatott rá abszolút számok és időperiódus megadása nélkül Johann Ebenbichler. A konszern minőségbiztosítási alelnöke ugyanakkor nem adott magyarázatot arra, hogy miért csak Dél-Koreában történtek a motorok kigyulladásával járó incidensek az idén, és máshol nem. Jelezte ugyanakkor, hogy keresik ennek a jelenségnek az okát. Az EGR és a motorvezérlő szoftver tekintetében ugyanis a BMW műszakilag teljesen megegyező járműveket értékesít Dél-Koreában és Európában.

A Reuters hírügynökség beszámolója szerint az idén 27 motorgyulladásos incidens történt Dél-Koreában, többségében a BMW 250d modelljeinél. A dél-koreai Yohnap hírügynökség 32 ilyen esetről számolt be.

A kiégett BMW kocsikról a közösségi médiában terjesztett fotók és videók oda vezettek, hogy Dél-Koreában már számos parkolóba be sem engedik a BMW autókat, illetve az utakon más autósok igyekeznek elkerülni őket. Johann Ebenbichler minőségbiztosítási alelnök erre reagálva hangsúlyozta, hogy az EGR rendszer által okozott tűz csak huzamos ideig és nagy sebességgel hajtott járművekkel fordulhat elő. "Semmiképpen nem következhet be parkoló járműveknél" - szögezte le.

A BMW Group helyi érdekeltsége, a BMW Korea nyilvánosan bocsánatot kért a tűzesetekért. "Őszintén elnézést kérünk az elmúlt időkben bekövetkezett tűzesetekért és mindazért az aggodalomért, amit ezzel az autók tulajdonosainak és az illetékes hatóságoknak okoztunk" – jelentette ki Kim Hyo-joon, a BMW Korea elnöke egy hétfői sajtókonferencián.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Képzés költségének elszámolása

Dr. Császár Zoltán

adótanácsadó, jogász

Kiva választása – kedvezményezett átalukás – jogutód

Dr. Császár Zoltán

adótanácsadó, jogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink