adozona.hu
Ezeket a célokat jelölte ki Varga, a mennyiségi elvet minőségire cserélné
//adozona.hu/altalanos/Ezeket_a_celokat_jelolte_ki_Varga_a_mennyis_72CFRD
Ezeket a célokat jelölte ki Varga, a mennyiségi elvet minőségire cserélné
A gazdaság versenyképességének további javításához elengedhetetlen a bérfelzárkóztatás, a munkaerő-megtartás és a hatékonyság növelése – jelentette ki Varga Mihály a Díj a sikeres vállalkozásokért elismerések átadásakor.
A nemzetgazdasági miniszter az elmúlt hat év eredményeit értékelve úgy fogalmazott: a mennyiségi elvet fel kell váltania a minőségre való törekvéssel.
A magyar gazdaságnak szüksége van azokra a vállalatokra, amelyek eredményesen vehetnek részt abban a világméretű versenyben, amit az egyre gyorsabban kibontakozó negyedik ipari forradalomnak jelent – hangsúlyozta Varga Mihály. Hozzátette: a válságkezelést követően az innovációvezérelt gazdaság elősegítése, valamint a tudásra és a kutatásfejlesztésre épülő ipari termelés támogatása a legfontosabb feladat. A tárcavezető arra is kitért, hogy az államadósság-kezelés eszközein is változtatásra van szükség. Mint fogalmazott: a harmadik hitelminősítő bejelentését követően novemberben a Nemzetgazdasági Minisztérium javaslatot tesz a letelepedési kötvények megváltoztatására.
A miniszter hat vállalatot díjazott három kategóriában, az elismerésben részesülőket szakmai zsűri válogatja és választja ki immár negyedik éve. A hónap beruházója elismerésben a Hajdu Cégcsoport és a Bourns Alkatrészgyártó Kft. részesült. A Hajdu Cégcsoport a hazai háztartási gépgyártás egyik legfontosabb szereplője, emellett az egyik legnagyobb magyar járműipari beszállító. Az autóipari alkatrészgyártók számára szenzorokat készítő Bourns Alkatrészgyártó Kft. 1,8 milliárd forintos beruházással fejlesztette ajkai gyárát, ezzel árbevételük 10 százalékos növekedését kívánják elérni, a munkavállalók száma pedig 50 fővel bővült.
A hónap kis- és közepes vállalata díjat a Ferzol Lemezmegmunkáló Kft. és az Anda Present Kft. vezetői vehettek át. A Ferzol Kft. lemezalkatrészek mellett saját fejlesztésű késztermékeket is gyárt, ma már Észak-Amerikától a Távol-Keletig szállítják azokat. A céges reklám-és promóciós ajándéktárgyakat gyártó és forgalmazó Anda Present Kft. 250 munkatársat foglalkoztat, értékesítéseinek négyötöde külföldre irányul.
A hónap startup vállalata a Zirci Apátsági Manufaktúra Kft. és az Aluinvent Zrt. lett. A zirci ciszterci szerzetesek sörfőzési hagyományait életre keltő Manufaktúra Kft. 2015-ben indított, kisüzemi sörgyártással foglalkozó, 16 főnek munkát adó kisvállalkozás. Az Aluinvent Zrt. úgynevezett technológia-hasznosító cég, amely 100 százalékban magyar befektetői tőkével, hazai alkalmazottakkal és találmánnyal büszkélkedhet, ennek segítségével jött létre és tevékenykedik az észak-magyarországi régióban.
Hozzászólások (0)