hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Eljárás a Ryanair ellen

  • MTI

Eljárást indított a Ryanair diszkont légitársaság ellen a brit Polgári Repülési Hatóság (CAA), mert álláspontjuk szerint az ír légicég félrevezette az utasokat a járattörlésekkel kapcsolatban.

A CAA honlapján csütörtökön publikált közlemény szerint szeptember elején, amikor a Ryanair bejelentette számos járatának törlését, a hatóság küldött egy levelet a Ryanairnek, hogy tisztázzák a kötelezettségeiket, továbbá biztosítékot kért arra, hogy a cég a megfelelő módon foglalja át az utasok jegyeit.

A Ryanair az utasoknak küldött tájékoztatásban azt írta, hogy a saját hálózatán belül ingyenesen átfoglalja a jegyeket. A légiutasok jogairól szóló uniós direktíva szerint ugyanakkor a légitársaságnak konkurens cégek járataira is ingyen kell biztosítania az átfoglalást, ha az utasnak nem tudnak megfelelő opciót kínálni.

Ennek a légitársaság a CAA szerint nem tett eleget sem az első, sem pedig a szerdai járattörlések bejelentésekor, mivel az utasok jogairól és az őket megillető juttatásokról nem közöltek semmit.

Emiatt a CAA vizsgálatot indított a Ryanair ellen és kötelező végrehajtást kezdeményeztek az illetékes bíróságon.
Andrew Haines, a CAA elnöke a közlés szerint azt mondta, tiszta és világos szabályok vannak, amelyek az utasokat védik azokban az esetekben, amikor rajtuk kívül eső körülmények befolyásolják az útjukat. Ezt tisztázták a Ryanairrel is, de ennek ellenére a cég nem tájékoztatta megfelelően az utasokat.

A Ryanair a múlt héten jelentette be, hogy a szabadságolásokra vonatkozó szabályok változásai miatt kénytelen naponta 50 járatot törölni szeptemberben és októberben. Ezt követően e héten szerdán arról tájékoztatott a légitársaság, hogy a téli menetrendben a korábban tervezetthez képest 25-tel, a nyári menetrendben pedig 10-zel kevesebb gépet közlekedtetnek, emiatt több, már meghirdetett járatot nem indítanak el. A két intézkedés összesen mintegy 800 ezer utast érint. A Ryanair tavaly a teljes évben 120 millió utast szállított.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Növénybiztosítás díjbekérő, számla?

Nagy Norbert

adószakértő

Autóbérlés 3. országbelinek

Bunna Erika

adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink