adozona.hu
Csaknem 30 százalékkal nőtt a sertéshús ára
//adozona.hu/altalanos/Csaknem_30_szazalekkal_nott_a_serteshus_ara_YF8HVW
Csaknem 30 százalékkal nőtt a sertéshús ára
2020. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,9 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a szeszes italok, dohányáruk ára emelkedett jelentős mértékben. Februárhoz képest az élelmiszerek ára a megszokottnál nagyobb mértékben emelkedett, amiben a koronavírus-járvány hatásai is szerepet játszhattak. A járműüzemanyagok ára a jelentősen visszaeső olajárak következtében érdemben csökkent egy hónap alatt, olvasható a Központi Statisztikai Hivatal tájékoztatójában.
12 hónap alatt, 2019. márciushoz viszonyítva
Az élelmiszerek ára 7,6 százalékkal nőtt, ezen belül a sertéshúsé 27,4, a párizsi, kolbászé 20,8, a szalámi, szárazkolbász és sonkáé 12,2, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 11,9, a cukoré 10,1, a tejé 9,1, a kenyéré 8,4 százalékkal lett magasabb.
A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 7,2, ezen belül a dohányáruké 11,3 százalékkal emelkedett.
A szolgáltatásokért 3,8 százalékkal kellett többet fizetni, ezen belül a lakbér 8,7, a belföldi üdülés ára pedig 8,1 százalékkal nőtt. A járműüzemanyagok ára 2,1 százalékkal csökkent.
1 hónap alatt, 2020. februárhoz viszonyítva
A fogyasztói árak átlagosan 0,2 százalékkal emelkedtek. Az élelmiszerek ára a megszokottnál nagyobb mértékben, átlagosan 1,0 százalékkal nőtt, amiben a koronavírus-járvány okozta megnövekedett kereslet is szerepet játszhatott. Az élelmiszereken belül az étolaj ára 4,9, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 3,5, a cukoré 2,3, a sajté, illetve a tejtermékeké 1,5–1,5, a kenyéré pedig 1,4 százalékkal lett magasabb.
A szeszes italok, dohányárukért 0,9 százalékkal kellett többet fizetni, ezen belül a dohányáruk 1,2 százalékkal drágultak.
A ruházkodási cikkek ára 0,8, a szolgáltatásoké 0,5 százalékkal nőtt. A járműüzemanyagok ára a jelentősen visszaeső olajárak hatására 5,3 százalékkal csökkent, így ez az egy termékkör önmagában 0,4 százalékponttal mérsékelte a fogyasztóiár-index emelkedését.
2020. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest
A fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal nőttek.
Hozzászólások (0)