hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Budapesti gigaberuházást jelentett be Karácsony Gergely

  • MTI/Adózóna

Az elkövetkező évek legfontosabb fejlesztése lesz, a 4-6-os villamosvonal forgalmához és léptékéhez hasonlítható, Újbudát Újpesttel összekötő fonódó kötöttpályás közlekedési tengely, amelynek nyomán "kivirágzik az élet" – mondta Karácsony Gergely főpolgármester mai projektindító sajtótájékoztatóján.

Az európai nagyvárosok között Budapesten különösen magas a villamosközlekedés jelentősége a közösségi közlekedésben, de "mi ezzel sem vagyunk elégedettek" – fogalmazott a főpolgármester, aki hozzátette, szeretnének újabb és újabb fejlesztéseket megvalósítani.

Karácsony Gergely elmondta, a most bejelentett projekt keretében visszaépítenek egy hajdan volt villamosvonalat a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Váci út déli részén. A Pesti fonódó II. olyan városrészeket köt össze, amelyek egy részén már van metróközlekedés, azonban ez a szakasz olyan nagy szállítási kapacitást igényel, hogy a felszíni közlekedés is szükséges – mutatott rá a városvezető.

Ahol pedig a felszíni közlekedés elérhető, kisebb léptékek vannak, rugalmasabbak, átszállásmentesebbek a kapcsolatok. Karácsony Gergely kitért arra is, hogy a projekt kapcsán nagyon fontos a Nyugati tér átépítése, amelyre "bőven ráfér", hogy másfajta arculata legyen.

A projekt tervezésének elindulásakor még sok nyitott kérdés van, de az biztos, hogy a Nyugati téri felüljárót elbontják, ezáltal létrehozva egy kellemesebb, szellősebb városi területet.

Ugyanakkor a tér áteresztő kapacitása nem csökkenne, a jelenlegi felüljárón áthaladó forgalom szintben keresztezné a Nagykörutat, a nagy befogadóképességű villamosoknak köszönhetően jóval többen érhetnek majd célba gyorsabban és kényelmesebben, mint napjainkban – állítja Karácsony.

A terület új kialakítása emellett túlmutatna jelenlegi szerepén, és a Nyugati tér egy "létező és funkcionáló városi köztérként" is szerepelhetne a budapestiek életében.

A beruházás előkészítése az Európai Unió társfinanszírozásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) programnak köszönhetően valósulhat meg – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Banki utalások

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Vevőkijelölési jog zárt végű pénzügyi lízing (2)

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Kft.-nek adott támogatás

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 október
H K Sze Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Együttműködő partnereink