hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Budapesti gigaberuházást jelentett be Karácsony Gergely

  • MTI/Adózóna

Az elkövetkező évek legfontosabb fejlesztése lesz, a 4-6-os villamosvonal forgalmához és léptékéhez hasonlítható, Újbudát Újpesttel összekötő fonódó kötöttpályás közlekedési tengely, amelynek nyomán "kivirágzik az élet" – mondta Karácsony Gergely főpolgármester mai projektindító sajtótájékoztatóján.

Az európai nagyvárosok között Budapesten különösen magas a villamosközlekedés jelentősége a közösségi közlekedésben, de "mi ezzel sem vagyunk elégedettek" – fogalmazott a főpolgármester, aki hozzátette, szeretnének újabb és újabb fejlesztéseket megvalósítani.

Karácsony Gergely elmondta, a most bejelentett projekt keretében visszaépítenek egy hajdan volt villamosvonalat a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Váci út déli részén. A Pesti fonódó II. olyan városrészeket köt össze, amelyek egy részén már van metróközlekedés, azonban ez a szakasz olyan nagy szállítási kapacitást igényel, hogy a felszíni közlekedés is szükséges – mutatott rá a városvezető.

Ahol pedig a felszíni közlekedés elérhető, kisebb léptékek vannak, rugalmasabbak, átszállásmentesebbek a kapcsolatok. Karácsony Gergely kitért arra is, hogy a projekt kapcsán nagyon fontos a Nyugati tér átépítése, amelyre "bőven ráfér", hogy másfajta arculata legyen.

A projekt tervezésének elindulásakor még sok nyitott kérdés van, de az biztos, hogy a Nyugati téri felüljárót elbontják, ezáltal létrehozva egy kellemesebb, szellősebb városi területet.

Ugyanakkor a tér áteresztő kapacitása nem csökkenne, a jelenlegi felüljárón áthaladó forgalom szintben keresztezné a Nagykörutat, a nagy befogadóképességű villamosoknak köszönhetően jóval többen érhetnek majd célba gyorsabban és kényelmesebben, mint napjainkban – állítja Karácsony.

A terület új kialakítása emellett túlmutatna jelenlegi szerepén, és a Nyugati tér egy "létező és funkcionáló városi köztérként" is szerepelhetne a budapestiek életében.

A beruházás előkészítése az Európai Unió társfinanszírozásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) programnak köszönhetően valósulhat meg – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Globális minimumadó 2024-re

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Állami ösztöndíj ledolgozása

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Ügyfélkapu+

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink