hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Átszállásos légi járat késése miatti kártérítésről döntött az EU bírósága

  • MTI

Egyik uniós tagállamból induló, majd unión kívüli országon keresztül további célállomásig közlekedő, egységesen foglalt, közvetlenül csatlakozó légi járatok késése esetében az első repülési szakaszt lebonyolító légi fuvarozó köteles az utasokat kártalanítani – közölte döntését az Európai Unió Bírósága csütörtökön.

Hozzátették ugyanakkor, az utasok kártalanítására köteles légi fuvarozónak jogában áll, hogy a másik érintett légitársasággal szemben a pénzügyi teher kompenzálása érdekében fellépjen.

Az ügy előzménye, hogy egy cseh légi fuvarozónál vásárolt, Prágát, az Egyesült Arab Emírségekbeli Abu-Dzabin keresztül a thaiföldi Bangkokkal összekötő légi járat utasai az arab országból induló járat indulási nehézségei miatt több mint 8 órás késéssel érkeztek a végső célállomásra.

Az utasok keresetet indítottak a cseh bíróságok előtt a cseh légitársaság ellen az uniós rendeletben előírt kártalanítás megfizetése iránt. A cseh légi fuvarozó vitatja a kereset megalapozottságát, mivel a második repülési szakaszt egy másik légi fuvarozó bonyolította le.
Ítéletében az uniós bíróság arra emlékeztet, hogy az egységesen foglalt, egy vagy több csatlakozással rendelkező légi járat az utasokat megillető kártalanítás szempontjából egységes egésznek minősül. A közvetlenül csatlakozó járat pedig akkor is a vonatkozó uniós rendelet hatálya alá tartozik, ha azt egy unión kívüli légi fuvarozó bonyolította le, és az utazási szakasz indulási és érkezési helye is egy Európai Unión kívüli országban volt.

A bíróság döntése szerint egy egységesen foglalt, unión kívüli célállomású, közvetlenül csatlakozó légi járat érkezésének jelentős késedelme miatt a cseh társaság köteles a rendeletben előírt kártalanítás megfizetésére, noha a jelentős késedelmet egy másik légitársaság okozta. Az egységesen foglalt, egy vagy több csatlakozással rendelkező légi járatok keretében az első repülési szakaszt végrehajtó üzemeltető légi fuvarozó „nem bújhat egy másik légi fuvarozó által végzett későbbi repülési szakasz hibás teljesítése mögé” – közölték.

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Előfizetési csomagajánlataink:


Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Hallgatói munkaszerződés – jubileumi jutalom

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Adásvételi előszerződés felbontása

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

2019 október
H K Sze Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X