adozona.hu
Agyő, hatósági díjak, illetékek: 14 milliárd forint marad évente a zsebekben
//adozona.hu/altalanos/Agyo_hatosagi_dijak_illetekek_14_milliard_f_63C0YU
Agyő, hatósági díjak, illetékek: 14 milliárd forint marad évente a zsebekben
A legújabb módosításokat is beleszámítva 2016 eleje óta összesen 45 díj és illeték szűnt meg, a változtatások évente összesen 14 milliárd forintot hagynak a vállalkozásoknál és a magánszemélyeknél – mondta Kovács Zoltán, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára a Magyar Időknek adott interjúban.
Emlékeztetett arra, hogy ma már ingyenes sok más mellett a személyi igazolvány és a lakcímkártya kiállítása, nem kell fizetni az erkölcsi bizonyítványért és – az első okmány esetén – a jogosítvány kiállításáért sem, a felvételi eljárásnak és az anyakönyvi kivonat kiadásának sincs hatósági költsége. A családi otthonteremtési kedvezmény, azaz a csok igényléséhez szükséges bizonyos igazolások szintén díjmentesek lettek. A vállalkozások terhei is érdemben csökkentek, ingyenesek például egyes adóigazolások és a cégeljárások egy része, ahogy a számviteli beszámoló közzététele sem jár semmilyen költséggel, s a legtöbb esetben a cégalapítás is díjmentes a kisebb vállalkozásoknál - sorolta. A változtatások nyomán immár évente 3,5 millió eljárás zajlik le ingyenesen.
Kovács Zoltán kijelentette: a kormány úgy gondolja, hogy az állam csak annyit vonjon el a lakosságtól és a cégektől, amennyire szüksége van, a többi pénz pedig maradjon annál, aki megkereste. "Ezért adunk például nagy adókedvezményeket a családoknak, s ezért mérsékeljük folyamatosan a közterheket" – szögezte le.
Beszélt az államtitkár arról is, hogy a járási hivatalok és a kormányhivatalok eljárásaiban ma már négy ügyből háromban nyolc napon belül megvan a döntés. A közigazgatásnak gyorsnak kell lennie, senki nem ülhet fél évet egy aktán. Az elmúlt évek szabályváltoztatásai nyomán több mint harminc tevékenységhez ma már nem kell engedélyt kérni az érintett hatóságtól, elegendő csupán a bejelentés. "Mindezek alapján úgy vélem: nyilvánvaló, hogy a közigazgatás gyorsabb lett, az ügyintézés egyszerűbbé vált. S arról még nem is beszéltünk, hogy az év eleje óta élnek az elektronikus ügyintézés szabályai, amelyek nem igénylik a személyes megjelenést" – hangoztatta Kovács Zoltán.
A szervezeti változtatásokról beszélve a területi közigazgatásért felelős államtitkár azt mondta, hogy két évvel ezelőtt 76 állami szervezetnél merült fel az összevonás lehetősége, ezek közül mára – öt lépcsőben – 44 meg is szűnt. Számításaik szerint a költségvetés többmilliárdos megtakarítással számolhatott az elmúlt időszakban, és az összes stratégiai döntés a minisztériumokhoz került, az irányítás feladata így egy kézben összpontosul. A hétköznapi ügyeket viszont zömmel a járási hivatalok és a kormányhivatalok végzik el, vagyis azok az egységek, amelyeket az ügyfelek, az állampolgárok könnyedén felkereshetnek, elérhetnek – emelte ki.
Hozzászólások (0)