hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Agyő, hatósági díjak, illetékek: 14 milliárd forint marad évente a zsebekben

  • MTI/lapszemle

A legújabb módosításokat is beleszámítva 2016 eleje óta összesen 45 díj és illeték szűnt meg, a változtatások évente összesen 14 milliárd forintot hagynak a vállalkozásoknál és a magánszemélyeknél – mondta Kovács Zoltán, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára a Magyar Időknek adott interjúban.

Emlékeztetett arra, hogy ma már ingyenes sok más mellett a személyi igazolvány és a lakcímkártya kiállítása, nem kell fizetni az erkölcsi bizonyítványért és – az első okmány esetén – a jogosítvány kiállításáért sem, a felvételi eljárásnak és az anyakönyvi kivonat kiadásának sincs hatósági költsége. A családi otthonteremtési kedvezmény, azaz a csok igényléséhez szükséges bizonyos igazolások szintén díjmentesek lettek. A vállalkozások terhei is érdemben csökkentek, ingyenesek például egyes adóigazolások és a cégeljárások egy része, ahogy a számviteli beszámoló közzététele sem jár semmilyen költséggel, s a legtöbb esetben a cégalapítás is díjmentes a kisebb vállalkozásoknál - sorolta. A változtatások nyomán immár évente 3,5 millió eljárás zajlik le ingyenesen.

Kovács Zoltán kijelentette: a kormány úgy gondolja, hogy az állam csak annyit vonjon el a lakosságtól és a cégektől, amennyire szüksége van, a többi pénz pedig maradjon annál, aki megkereste. "Ezért adunk például nagy adókedvezményeket a családoknak, s ezért mérsékeljük folyamatosan a közterheket" – szögezte le.

Beszélt az államtitkár arról is, hogy a járási hivatalok és a kormányhivatalok eljárásaiban ma már négy ügyből háromban nyolc napon belül megvan a döntés. A közigazgatásnak gyorsnak kell lennie, senki nem ülhet fél évet egy aktán. Az elmúlt évek szabályváltoztatásai nyomán több mint harminc tevékenységhez ma már nem kell engedélyt kérni az érintett hatóságtól, elegendő csupán a bejelentés. "Mindezek alapján úgy vélem: nyilvánvaló, hogy a közigazgatás gyorsabb lett, az ügyintézés egyszerűbbé vált. S arról még nem is beszéltünk, hogy az év eleje óta élnek az elektronikus ügyintézés szabályai, amelyek nem igénylik a személyes megjelenést" – hangoztatta Kovács Zoltán.

A szervezeti változtatásokról beszélve a területi közigazgatásért felelős államtitkár azt mondta, hogy két évvel ezelőtt 76 állami szervezetnél merült fel az összevonás lehetősége, ezek közül mára – öt lépcsőben – 44 meg is szűnt. Számításaik szerint a költségvetés többmilliárdos megtakarítással számolhatott az elmúlt időszakban, és az összes stratégiai döntés a minisztériumokhoz került, az irányítás feladata így egy kézben összpontosul. A hétköznapi ügyeket viszont zömmel a járási hivatalok és a kormányhivatalok végzik el, vagyis azok az egységek, amelyeket az ügyfelek, az állampolgárok könnyedén felkereshetnek, elérhetnek – emelte ki.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kisüzemi bortermelés

Laczi Ferenc

igazságügyi jövedéki szakértő

Kölcsön kamat

Nagy Norbert

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink