adozona.hu
Reklámadó: máris itt a kreatív módosítás
//adozona.hu/Reklamado/Reklamado_maris_itt_a_kreativ_modositas_WHT2FF
Reklámadó: máris itt a kreatív módosítás
Máris módosítaná a nemrég elfogadott reklámadóról szóló törvényt L. Simon László fideszes képviselő indítványa.
Az eredeti törvényjavaslatot is benyújtó fideszes képviselő szerint a változtatásra azért van szükség, hogy ne csak a magyar számvitelről szóló törvény, személyi jövedelemadóról szóló törvény hatálya alá tartozó, hanem valamennyi, Magyarországon reklámot közzétevő személy és szervezet esetében egyértelmű legyen az adóalap (az ne csak közvetve következzék a reklámadó törvény más rendelkezéseiből).
A módosítás kiegészíti az értelmező rendelkezések körét a reklámértékesítő ügynökség (sales house) fogalmával, tekintettel a javaslatnak azon elemére, amely az adóalap kiegészítésére vonatkozik.
A reklámadó tv. 10. §-a értelmében az előző üzleti években elhatárolt veszteség 50 százaléka – legfeljebb a reklámadó alapjának összegéig — csökkenti reklámadó alapját. L. Simon mostani törvényjavaslata ezen reklámadó-alap csökkentést csak akkor tenné lehetővé, ha az adóalany 2013 . üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív.
E módosítás figyelemmel van arra is, nem kizárt, hogy egyes adózók olyan „kreatív” ügyleteket hajtottak végre, melyek fókuszában elsődlegesen vagy kizárólagosan a negatív társasági adóalap kreálása volt, a rendeltetésszerű joggyakorlással nem feltétlenül összhangban álló módon keletkezett a korábbi években veszteség – indokolta javaslatát a képviselő.
Hozzászólások (0)