adozona.hu
Nőhet a reklámadó a 2015-ös változtatások miatt
//adozona.hu/2015_adovaltozasok/Reklamado_ezek_a_javasolt_valtoztatasok_NQ51FC
Nőhet a reklámadó a 2015-ös változtatások miatt
Lesznek, akik a mostaninál több reklámadót kell majd fizetniük, ha az Országgyűlés az eredetileg benyújtott tartalommal fogadja el a 2015-ös évre szóló adócsomagnak az idén bevezetett új teherre részét.
A 2015-ös adóváltozásokat tartalmazó csomag érinti a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény szabályait is; pontosításokat fogalmaz meg a tört évben felmerülő adófizetési kötelezettséggel, illetve a naptári évtől eltérő adóéves adóalanyokkal kapcsolatban.
Marad a reklámadó A reklámadó beváltotta a hozzáfűzött reményeket, ezért hasonlóan más országokhoz, a jövőben is lesz reklámadó Magyarországon – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. 2014. augusztus 21-éig több mint 700 adózótól érkezett bevallás a NAV-hoz, a befolyt bevételek a kormány előzetes várakozásának megfelelnek – tette hozzá a tárca. |
Naptári évnél rövidebb időszakban felmerülő adófizetési kötelezettség esetén az adóalapot fel kell szorozni éves szintre, és az így nyert számított éves adóalap alapján kell az adósávokat meghatározni. Az adófizetési kötelezettséget a számított adóalapra az éves mértéktábla segítségével kell kiszámítani, majd az így kijött elméleti adófizetési kötelezettségnek a naptári napokra arányosított részét kell adófizetési kötelezettségként megállapítani. A rendelkezés a reklám (saját célú, vagy üzletszerű) közzététele következtében felmerülő adófizetési kötelezettségre vonatkozik, és a változtatás eredményeként az adót magasabb mértéken kell majd a törtévre megfizetni, amennyiben az évesítés miatt a 12 hónapra jutó összeg magasabb adósávba tartozna.
OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, hogy megtudja, milyen változás várható a naptári évtől eltérő üzleti évet alkalmazó vállalatok reklámadójának számításában!
A teljes cikkhez előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
Hozzászólások (0)