11 találat a(z) nemzetközi fuvarozás cimkére
Nemzetközi fuvarozás – minimálbérek, jogszabályok Kérdés
Nemzetközi fuvarozás – külföldi napidij Kérdés
Számla áfatartalma nemzetközi fuvarozás esetén Kérdés
Külföldi áfa Kérdés
Ügyvezető megbízási jogviszonyban. Kérdés
Nemzetközi fuvarozó vállalkozásnál német minimálbér fizetése Kérdés
A cég német területre is végez fuvarozási munkát, megfizeti a napi 60 eurós napidíjat. 2015 elejétől Németország a német minimálbértörvény (MiLoG) előírásainak betartását követeli meg a Németország határain belül munkát végző közúti közlekedésben dolgozó gépjárművezetőkre is. Most kaptunk egy levelet a Rosenheimi Fővámhivataltól, hogy a feketemunka (SchwarzArbG) 2. § és a Milog 14. § alapján vizsgálatot indít ellenünk, és kérte, hogy a 2018. 04. hónapban teljesített fuvarok alapján küldjük meg a munkaszerződéseket, bérelszámolásokat, bérkifizetés igazolásokat, munkaidő-feljegyzéseket, és a mindenkori megrendelők cégnevét és címét. Kérdés: hogyan kell szabályszerüen elszámolni a gépkocsivezetők kabotázsforgalomban teljesített óráit, a megfizetett eurós napidíjat, hogy a kilátásba helyezett 30 ezer euró bírságot elkerüljük? Az MKFE-nek van egy esetleírása a MiloG kapcsán, de az még 2016-os, és igen sok ellentmondás van benne (euró-Átszámítási időpont, hogyan lesz a napi 60 euró kiküldetési dijból, német minimálbérbe való átszámítás? És azt forintban kell megfizetni és a napidij adómentes költségtérítés, de mint német minimálbérként Magyarországon munkabérként, adóalapként kell figyelembe venni? Mindehhez még az is hozzájön, hogy eddig senki nem számolt el német minimálbért, de most kénytelen lesz utólag ennek eleget tenni. Várható-e hogy a megküldött dokumentumokat a német vámhatóság leellenőrizteti a magyar NAV-val? Köszönettel: Toronicza István
Nincs egyezség a nemzetközi fuvarozás új uniós szabályairól Cikk
Nem jutottak kompromisszumra a nemzetközi fuvarozói szektorra vonatkozó új szabályokról az uniós tagországok szakminiszterei a csütörtöki luxembourgi találkozón, így egyelőre nem kezdődhetnek meg a tárgyalások az Európai Parlamenttel (EP) a kérdésről.
Fuvardíj áfa Kérdés
Tisztelt Szakértő! Segítségét kérném abban, hogy ki kötelezett az áfa fizetésére az alábbi esetekben: 1. A fuvarozó magyar adóalany, a megrendelő német adóalany, a fuvarozás Németországban történik, tehát az indulási és érkezési hely is Németországban van. 2. A fuvarozó német adóalany, a megrendelő magyar adóalany, a fuvarozás Németországban történik, tehát az indulási és érkezési hely is Németországban van. Mindkét esetben áfamentes számlát kell kiállítani? Az áfabevallás mely soraiban kell azt szerepeltetni? Válaszát előre is köszönöm!
EU-s áfa visszaigénylés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdésben kérem a segítségét. Nemzetközi fuvarozással foglalkozó áfaalany vállalkozás sofőrjei az EU-s országokban Shell-kártyával fizetik a tankolást. Kérem, írja meg, hogyan kell helyesen lekönyvelni a Shell-számlán szereplő EU-s tankolást és annak áfatartalmát? A számlán a tankolás euróban szerepel, de a végösszeg forintban van megadva. A nemzetközi áfavisszaigénylést az FDE végzi, amiről jóváíró számlákat kapunk mindkét cégtől, az FDE-től és a Shelltől is. Hogyan kell ezeket a jóváírásokat lekönyvelni?
Nemzetközi fuvar áfája Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégem nemzetközi fuvarozási tevékenységet folytat második alvállalkozóként. Az általunk elvégzett nemzetközi szállítás Németországból Svájcba történt, az első alvállalkozó megbízásából. Az áru az EU területét elhagyta (kivámolták ), így az első alvállalkozó szerint az Áfa tv. 102. §. 1.bek. b) pontja vonatkozik a számlázásra, nem pedig az Áfa tv. 37. § 1. bekezdése. Ebben az esetben akkor a számlát áfamentesen, vagy áfásan kell-e kiállítanunk az első alvállalkozó felé, illetve, ha mentesen, akkor az áfabevallás melyik sorában kell szerepeltetni? 01. vagy a 93. sor?
Nemzetközi személyszállítás áfája Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk nemzetközi autóbuszos fuvarozással foglalkozik. Az árbevételének a 90 százaléka a nemzetközi fuvarozásból származik. Az üzemanyagot belföldön szerzi be. Mivel a nemzetközi fuvarozás az áfa hatályon kívülre esik, ezért szabályos-e az, hogy a bejövő számlák áfatartalmát teljes összegben visszaigényli a cég, vagy esetleg arányosítottan kell az áfát elszámolni. Köszönöm a választ!